Turizmdeki büyük rakibimiz İspanya’dan soğuyan Almanları Türkiye’ye çekme çalışmalarına da ağırlık veriliyor.
Antalya Turizm Fuarı kapsamında düzenlenen “Almanya Pazarını Etkileyen Tehditler ve Fırsatlar” paneline katılan Schmetterling International CEO’su Ömer Karaca Almanya pazarında yaşanan son gelişmeler hakkında konuştu.
Almanların ekonomik krizde daha çok tatile çıktığını söyleyen Ömer Karaca’nın açıklamalarına bakalım:
“Almanlara, Antalya nerede, Bodrum nerede anlatmaya çalışıyoruz. Almanlar bunları bilmiyorlar. Orada zor şartlarda bir şeyler yapmaya çalışıyoruz. Almanya’da şu an hiçbir sektör büyümüyor. Tek büyüyen sektör turizm. Almanlarda bu normal, ne zaman bir ekonomik kriz olsa kafalarına takılıyor. Ekonomik kriz kafalarına takıldığı an herkes izne gidiyor. Almanya’da ekonomik kriz olunca turizm hareketleri artar. Ekonomik kriz 1-2 sene sürerse bunu kaldırabilirler ama daha fazla sürerse kaldıramazlar. Almanya’da işsiz kalanlar bir daha tatile zor çıkabilir”
İspanyol turizmcilerin artık sıcak bakmadığı Alman turistleri Türkiye’ye çekmeye çalıştıklarını ifade eden Karaca, bu konuda da şunları söyledi:
“Gelecek sene için çok sayıda erken rezervasyon alıyoruz. Almanya’da normalde Ocak-Şubat aylarında erken rezervasyon alırdık ama bu Ekim aylarına kadar geriledi. Her gün rekor kırıyoruz. Bunlar hep eski müşteri. Bizim ilk sıradaki pazarımız İspanya-Mayorka Adası. Ama Adada artık Almanlara karşı büyük bir tepki var. Artık Amerika’dan uçak geliyor Mayorka’ya. İspanyollar Amerikalıları daha çok sevdi, çünkü daha çok para harcıyorlar. Şimdi yavaş yavaş Almanlar oradan soğuyor. Biz de bu soğuyan Almanları Türkiye’ye kaydırmaya çalışıyoruz. Türkiye’ye büyük bir talep var. TUI’nin CEO’su Der Touristik’in CEO’su Türkiye’de dolaşıyorlar. 10 senedir görmemiştim onları” dedi.
Almanların İspanya’ya gittiğinde bir süre sonra otelden çıkıp destinasyonu gezmeye başladığını, fakat Türkiye’de otele tıkılıp kaldığını aktaran Karaca, bu konuda da şunları söyledi:
“Türkiye için Almanya pazarını gelecek sene için çok büyük bir potansiyel olarak görüyoruz. İspanya’dan daha çok ziyaretçi gelecek Türkiye’ye, bundan eminiz. Türkiye’deki tatil kültürüne alışkın değil Almanlar. Türkiye’de her şey dahil otel sayısı çok. Fazla gezi yok, turlar yok. Destinasyonlarda turisti otelden dışarı çıkarmaya çalışıyorlar ama tura giden sayısı çok az, belki yüzde 10, belki yüzde 15. İspanya’ya giden bir misafir 3 gün otelde kalıyor, dördüncü gün çıkıp geziyor. Ama Türkiye’de böyle olmuyor. Buna karşı diğer operatörlerde bir çalışma yok. Biz Schmetterling olarak kendimiz bir şeyler yapmaya başladık. 4 bin acentemiz var. Paketi sattığımız zaman diğer turizm ürünlerini de satacağız. Bireysel olarak gelen çıkıyor geziyor, hatta başka şehirlere de çıkıp gidiyor. Ama paket turla gelen otelde kalıyor. Bunu değiştirmek istiyoruz. Biz böyle çalışacağız ve Türkiye’yi daha farklı bir şekilde Almanya’da tanıtacağız.”
2024 yılının Haziran ayında iflasını açıklayan FTI’ın bıraktığı boşluğu hızlı bir şekilde doldurduklarını kaydeden Karaca, “Almanya’da FTI’ın bıraktığı boşluğu çok hızlı doldurduk. Sadece bizim grupta iptal olan rezervasyonların yüzde 90’nını bir daha sattık. Bazı acenteler daha fazla kazandı, bazı acenteler daha fazla kaybetti. Biz her zaman büyük ekonomik kriz yaşıyoruz. FTI’nın battığı an turizm ‘yüksek kriz’ olarak konuşuldu. Umarım böyle büyük bir şirket batışı görmeyiz ama her an her şey olabilir” dedi.