İstanbul'daki Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattı'nda test sürüşü gerçekleştirildi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Test aşamalarından sonra hattı yıl sonuna kadar işletmeye almayı hedefliyoruz." dedi. Peki Sirkeci Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattı ne zaman açılacak?, Yeni hat nerelerden geçecek? İşte Sirkeci Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattı güzergah haritası neresi?
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul'da Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem projesinin test sürüşüne katıldı. Uraloğlu, test aşamalarından sonra hattı yıl sonuna kadar işletmeye almayı hedeflediklerini açıkladı. Açıklamanın ardından da Sirkeci Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattı’nın ne zaman açılacağı, yeni hattın nerelerden geçeceği merak edilmeye başlandı. İşte Sirkeci Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattı güzergah haritası…
TOPLAM 8 İSTASYON OLACAK
Mevcutta Sirkeci-Kazlıçeşme arasında atıl vaziyette duran 8,3 kilometrelik hattın gerekli iyileştirmeler yapılarak 8 istasyon ile tekrar kullanıma açıldığını bildiren Uraloğlu, şu bilgileri paylaştı:
"Bu projede 7 kilometre bisiklet ve yaya yolu, 10 bin 120 metrekare meydan ve rekreasyon alanı, 6 bin metrekare kapalı sosyal kültürel alan, 74 bin metrekare yeni yeşil alan, araç ve yaya geçişleri için 22 adet alt geçit, Yedikule, Kocamustafapaşa, Yenikapı, Kumkapı olmak üzere 4 adet tarihi nitelikli istasyon, Sirkeci ve Cankurtaran olmak üzere 2 adet yenilenecek istasyon ve Kazlıçeşme ile Cerrahpaşa'daki 2 yeni istasyon yer alıyor."
BİSİKLET, SCOOTER PARKURU VE DİNLENME ALANLARI OLACAK
Bakan Uraloğlu, 215 bin metrekarelik çalışma alanında, proje tamamlandığında demir yolu hattının bir yönünün trenler tarafından kullanılacağını, diğer yönünün ise yaya yürüme alanı, bisiklet, scooter parkuru, dinlenme, rekreasyon alanları olarak düzenleneceğini bildirdi.
Eskiden sadece demir yolu için kullanılan arazinin 123 bin metrekaresinin, yani yüzde 57'sinin vatandaşların yaya olarak kullanımına açılacağını belirten Uraloğlu, şöyle devam etti:
"Böylece İstanbullu vatandaşlarımıza şehrin kalbinde büyük bir yeşil alan kazandırmış olacağız. Ayrıca, durak peron alanları da buna uygun olarak, yarısı tren iniş biniş alanı, yarısı ise dinlenme ve sosyal alan olarak kullanılacaktır. Projemiz kapsamında raylı sistem, yaya ve mikromobilite araçları, sosyal aktivite alanları oluştururken, yıllardır kronikleşmiş trafik ve güvenlik sorunlarına neden olan yaya ve kara yolu alt geçitlerini de rehabilite ediyoruz. Projemizde en kapsamlı şekilde ecdat yadigarı, tescilli durakları sanat tarihçileri ve mimarlar nezaretinde ve kurul kararları doğrultusunda restore ediyoruz."
"YENİ NESİL BİR ULAŞIM PROJESİ DE OLACAK"
Abdulkadir Uraloğlu, söz konusu projenin sadece demir yolu inşası projesi olmayıp hat boyunca çevrede yaşayan insanların yaşam konforunu artıracak diğer düzenlemeleri de içerdiğini belirterek, "Bu proje, İstanbullu vatandaşlarımızın ulaşım ihtiyacını karşılamanın yanı sıra sosyokültürel ve turizm odaklı hibrit karakterde yeni nesil bir ulaşım projesi de olacaktır. Yine, proje kapsamında sahil yolu ile Samatya ve Cerrahpaşa hastanelerini bağlayan kavşağı da modernize ederek alt geçit gabarisini yükseltip ambulans ulaşımına uygun hale getirdik ve kullanıma açtık. Ayrıca, Sirkeci Liman Bölgesi’nde yapılacak yeni demir yolu hattı ile birlikte Sirkeci ve Haydarpaşa limanları arasında da ulaşım ve koordinasyon sağlanacaktır." diye konuştu.
SEFER SÜRESİ ORTALAMA 20-25 DAKİKA ARASINDA OLACAK
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, Sirkeci-Kazlıçeşme raylı sistem hattında sefer süresinin ortalama 20-25 dakika arasında olmasını öngördüklerini ifade ederek, şunları kaydetti:
"Şu anda projede yüzde 90'ın üzerinde fiziki ilerleme kaydettik. Tüm altyapı imalatlarını tamamladık. İstasyonlarda inşaat işlerini bitirdik, elektrik ve mekanik işlere devam ediyoruz. 26 adet sanat yapısındaki çalışmaları da tamamladık. Ana güzergahtaki demir yolu ve elektrifikasyon imalatlarını da bitirdik. Projede kullandığımız sinyalizasyon sistemi yerli ve millidir. Bisiklet-yürüme yolu imalatları ve peyzaj işlerimiz de devam ediyor. Bugün de ilk defa Sirkeci-Kazlıçeşme hattımızın test sürüşünü gerçekleştiriyor olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Test aşamalarından sonra hattı yıl sonuna kadar açmayı hedefliyoruz. Projemizin tamamlanmasıyla 2023-2053 yılları arasındaki ekonomik kazancı yaklaşık 800 milyon avro olacaktır."