Oteller ve Restoranlar Boş kaldı. Bodrum ve Çeşme’de İndirimler Başladı. Ancak bu turizmi kurtarmaya yetmeyecek.
Türkiye’deki restoran ve otel fiyatlarının geçen yıla oranla %91 artması, Türk turistleri Yunanistan’a yönlendiriyor. Yunan adalarına gitmek isteyenler uzun kuyruklar oluşturuyor.
Bloomberg yazarı Taylan Bilgiç’in belirttiğine göre, Türkiye turizm sektörü, fiyat avantajını kaybederken, Merkez Bankası konaklama sektöründeki fiyat artışlarından endişe duyuyor.
Makalede, Türkiye’nin tatil beldelerindeki restoranların yarısının boş olduğu ve vatandaşların daha uygun maliyetli Yunanistan’ı tercih ettiği vurgulanıyor. Yüksek fiyatlar karşısında sosyal medyada dile getirilen tepkiler ve Bodrum ile Çeşme’deki fahiş fiyat örnekleri de dikkat çekici. Restoranlarda Kazıklanmaktan Bıkan Türkler Yunan Adalarına Akın Ediyor
Bloomberg yazarı Taylan Bilgiç’in Dünya Gazetesinde yer alan haberine göre; “Yüzde 90 restoran enflasyonundan kaçan Türkler Yunanistan’a akın ediyor” başlıklı bir makale kaleme aldı. Bilgiç, Türkiye’nin turizm sektörünün komşu ülkeye karşı fiyat avantajını kaybettiğini ve Merkez Bankası’nın da konaklama sektöründe artan fiyatlardan endişe duyduğuna değindi.
Makalede, turizmde beklenen zirveye rağmen, Türkiye’nin tatil beldelerindeki restoranların yarısının şu anda boş olduğu vurgulandı. Bu durum, Türkiye’deki pek çok kişinin komşu Yunanistan’da tatil yapmayı ve yemek yemenin maliyetini daha uygun bulmasından kaynaklanıyor.
Karşılaştıkları fahiş fiyatlara tepki olarak sosyal medyada hoşnutsuzluklarını dile getiren çok sayıda müşteri, Bodrum’da bir restoranda beş kişi için 640 dolar ve Çeşme’de beş top dondurma için 30 dolar hesap gelmesini yaşadıkları haksız fiyatlandırmaya örnek olarak gösterdi. Bu arada, Türkiye’den sadece birkaç kilometre uzaklıkta bulunan Yunan adalarında ikamet eden Türk vatandaşları, kendi ülkelerinde ödeyeceklerinden daha az ödüyorlardı.
Yunanistan’a sık sık seyahat eden emekli bankacı Murat Yavuz konuya ilişkin şöyle konuştu:
“Hizmet, kalite ve fiyatlar açısından burası ile orası arasında büyük fark var. Restoranlar fiyatları yükseltmek için enflasyonu bahane olarak kullanıyor.”
Türkiye’de restoran ve otel fiyatları, geçen yılın Haziran ayına göre ortalama %91 artış gösterdi
Haberde, Türkiye’de restoran ve otel fiyatlarının bir önceki Haziran ayına kıyasla ortalama yüzde 91 oranında arttığı ve ülkedeki yıllık tüketici enflasyon oranının yüzde 71,6’ya ulaştığı vurgulandı. Bloomberg, turizm sektörünün hizmet sektörü ekonomisinin üçte birini temsil ettiğini ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın artan fiyatlar bağlamında bu sektörü önemli bir endişe kaynağı olarak gördüğünü belirtti.
Bloomberg, vize kolaylığı programının sadece Türk vatandaşlarına fayda sağlamakla kalmadığını, aynı zamanda dünyanın dört bir yanından turistleri adalara çektiğini de vurguladı. Artan ziyaretçi sayısına karşılık olarak hükümetin yolcu gemilerine kısıtlamalar getirmeyi düşündüğü ifade edildi.
Bu sene, turizm sektörü beklenen canlılığı yakalayamadı. Tatil yerlerindeki oteller ve restoranlar, müşteri eksikliği nedeniyle boş kaldı. Otellerin yanı sıra, restoranlar da müşteri çekmek için indirim kampanyalarına başvurdu. Bazı restoranlar servis ücretlerini iptal ederken, diğerleri yemek menülerinde yüzde 10 ile 20 arasında fiyat indirimleri uyguladı.
Turizm sektörü yüksek sezonda umduğunu bulamadı. Oteller ve restoranlar, doluluk oranlarını artırmak için çeşitli indirimler yaptı. Özellikle Yunan Adaları ile kıyaslanan Çeşme ve Bodrum gibi popüler tatil bölgelerinde, restoranlarda müşteri kaybı artarken, bazıları servis ücretlerini kaldırma veya menülerde indirim yapma yoluna gitti. Çeşme’deki otellerin durumunu dile getiren bir yönetici; “Çeşme bu sezon çok durgun, oteller boş. Sokaklar kalabalık ama mekanlar yeterince müşteri çekmiyor. Restoranlar ufak tefek indirimler yaparak durumu idare etmeye çalışıyor, ancak maliyetlerin yüksekliği büyük indirimlere izin vermiyor” dedi.