Mercedes X Serisinin fiyatı ne kadar? Mercedes X Serisinin özellikleri neler? İşte tüm detaylar
Abone Ol
Mercedes-Benz X-Serisine genel bakış Pikapların Mercedes'i: Mercedes-Benz X-Serisi, bir pikabın sağlamlık, işlevsellik, yüklenebilirlik ve araziye uygunluk gibi tipik özelliklerini gerçek bir Mercedes'in tasarım, konfor, dinamik sürüş ve güvenlik gibi klasik yetenekleri ile bir araya getirir.
Markaya özgü tipik SUV tasarımı: X-Serisi, merkezi yıldızı, çift çıtalı radyatör ızgarası, güçlü modellenmiş motor kaputu ve çamurluğun içine geniş bir şekilde çekilen farlarıyla Mercedes-Benz portföyüne sorunsuz bir şekilde dahil olur.
Değerde yeni bir seviye: Üç kokpit süsleme tipi, kontrast süsleme dikişli iki deri versiyonu da dahil olmak üzere altı koltuk döşemesi ve ayrıca iki tavan kaplaması rengi bu araç sınıfında en geniş malzeme ve renk çeşitliliğini sunar.
Farklı yaşantılara ve çalışma ortamlarına uygun bir pikap: Klasik dayanıklı kullanım için baz versiyon PURE, konfor ve değer açısından daha yüksek beklentilere yönelik PROGRESSIVE ve ayrıca şehir yaşamı için yüksek donanımlı versiyon POWER. Segmentte en güçlü performansa sahip motor: 2018 yılının ortasından itibaren, 190 kW/258 PS güce sahip bir V6 dizel motor orta boy pikaplarda en gelişmiş motor versiyonu olarak zirvedeki yerini alacaktır. Lansman, X 220 d (120 kW/163 PS) ve X 250 d (140 kW/190 PS) dizel motorlar ve ayrıca belirli pazarlarda sunulacak benzinli bir motor (122 kW/165 PS) ile başlayacaktır.
Kişiselleştirme için bol çeşitli Mercedes-Benz aksesuar programı: Mercedes tarafından geliştirilen ve tasarlanan Styling Bar (stil barı), Side Bar (yan bar), Hardtop (sert tavan), çeşitli Cover'lar (örtüler) ve çok sayıda yükleme ve offroad çözümü, lansmanda seçenek olarak sunulmaktadır. Binek otomobil seviyesinde sürüş keyfi: Geniş tekerlek izi, Mercedes'e özgü konforlu yaylanma ve sönümleme uyarlaması, helezon yaylar ve ayrıca içten havalandırmalı ön ve arka disk frenleri sayesinde X-Serisi hem offroad performansı hem de olağanüstü asfalt yol performansı sunan ilk pikaptır.
Her zemin için dört tekerlekten çekiş sistemi: "Low Range" (düşük aralık) takviye vitesi ve arka aks üzerinde opsiyonel diferansiyel kilidine sahip olan, istendiğinde devreye alınabilen dört tekerlekten çekiş sistemi 4MATIC her arazi ile baş edebilir. Önümüzdeki yılın ortalarında sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi de sunulacaktır. Yıldızlı güvenlik: X-Serisi de, her Mercedes-Benz aracı gibi örnek gösterilecek pasif ve aktif bir güvenlik donanımı ile öne çıkmaktadır. Bunlardan bazıları aktif fren asistanı, şerit takip asistanı ve trafik işareti asistanıdır.
İlk akıllı ağ bağlantısına sahip pikap: Mercedes me connect sayesinde müşteriler akıllı telefonları ile sürekli araçlarına bağlı kalır ve böylece araç konumu veya depo seviye durumu gibi faydalı bilgilere ulaşıp kapıdan kapıya gezinebilirler. Segmentte cazip fiyatlar: X-Serisi, Almanya'da 37.294 Euro'dan (%19 KDV dahil) başlayan fiyatlarla sunulmaktadır. Avrupa'da 2017 yılının Kasım ayında pazara çıkacaktır. Bunu, 2018 yılının başında Güney Afrika ve Avustralya, 2019 yılının başında ise Arjantin ve Brezilya izleyecektir.
Hayat tarzına uygun pikap – Yeni Mercedes-Benz X-Serisi Yeni Mercedes-Benz X-Serisi son derece beğenilen Concept X-CLASS'ın sadece modern tasarımını değil, dayanıklı offroad pikaptan şehir yaşam tarzına ve ailelerin kullanımına uygun bir araca kadar kullanımdaki benzersiz çok yönlülüğünü de pek değiştirmeden seri üretime taşımıştır. X-Serisi klasik pikap dünyasının sınırlarını zorluyor. Orta boy bir pikap için öngörülen güçlü yanları, Mercedes-Benz'in tipik sürüş dinamiği, konfor, tasarım, güvenlik, ağ bağlantısı ve benzersiz kişiselleştirme gibi özellikleriyle güçlendirmiştir.
Bu anlamda Mercedes-Benz, müşterilerin değişen ihtiyaçlarını dikkate almakta ve segmenti yeni müşteri gruplarına açmaktadır. Üç donanım versiyonu, dört ila altı silindirli motor, arkadan çekiş ve istenildiğinde devreye alınabilen ya da sürekli dört tekerlekten çekiş, altı vitesli manüel ya da yedi vitesli otomatik şanzıman arasından seçim yapılabilir. Buna ek olarak, X-Serisinde, aracın karakterini hem görsel hem de fonksiyonel olarak başka hiç bir pikapta olmadığı kadar kişiliğinize göre değiştirmekte kullanabileceğiniz iki deri versiyon da dahil olmak üzere altı koltuk kılıfı, üç kokpit süsleme tipi ve Mercedes-Benz tarafından geliştirilen kapsamlı bir aksesuar programı bulunmaktadır.
Avrupa'da 2017 yılının Kasım ayında pazara çıkacaktır. Bunu, 2018 yılının başında Güney Afrika, Avustralya ve Yeni Zelanda, 2019 yılının başında ise Arjantin ve Brezilya izleyecektir.
Mercedes-Benz X-Serisi uluslararası pikap pazarlarının değişen ihtiyaçlarına göre özel olarak geliştirilmiştir. Binek araca özgü özelliklere ve konfor donanımlarına sahip orta boy pikaba dönük talep her geçen yıl sürekli artmaktadır. Aynı zamanda hususi olarak kullanılan pikapların sayısı da artmaktadır
Artık salt "Workhorses" (koşum atı) olarak görülmemektedir. Unimog ve G-Serisi gibi "zorlu çalışma" için ticari araçlar ve arazi araçları, hem iş hem de hususi kullanıma uygun olan V-Serisi ve Vito gibi araçlar ve ayrıca dünya çapında modern lüks ve yüksek sürüş keyfini birleştiren binek araçlar üzerindeki geniş kapsamlı tecrübesi ve uzmanlığı temelinde bu değişiklikleri dikkate alan ilk premium üretici Mercedes-Benz'dir.
Yani X-Serisi çok farklı müşteri gruplarını hedeflemektedir: Arjantin'deki çiftçiler gibi arazi sahipleri, Avustralya'daki inşaat şirketleri gibi şirket sahipleri, Örneğin Brezilya'daki üst düzey aileler, Güney Afrika'da ve Büyük Britanya'da trendi yakından takip ederek kişiselleştirmek isteyenler ve Yeni Zelanda veya Almanya'da sportif maceralara tutkun kişiler.
Mercedes-Benz pikap, segmentte cazip fiyatlarla konumlandırılmış olup ve Almanya'da 37.294 Euro'dan (%19 KDV dahil) başlayan fiyatlarla temin edilebilir. Diğer pazarlara özgü fiyatlar daha sonra açıklanacaktır.
Zor iş, bol eğlence: yeni X-Serisi Diğer pikapların aksine yeni X-Serisi, görünür çelişkileri birleştirmektedir: modern tasarım ve tavizsiz dayanıklılık, etkileyici offroad yetenekleri ve yüksek sürüş dinamikleri, zarif konfor ve yüksek fonksiyonellik. Bu yüzden X-Serisi pikapların Mercedes'idir. Güçlü performanslı pikap, hem sürüş dinamikleri hem de sürüş konforu açısından birçok ihtiyacı karşılayan bir sürüş ve yol tutuşu davranışına sahiptir. Bunlar Mercedes'e özgü ayarlara sahip konforlu yürüyen aksam ile gerçekleştirilir. Aracın yürüyen aksamı merdiven tipi şasi, rijit bir aks bölümüne sahip çok bağlantılı arka aks, ön bağımsız süspansiyon ve her iki aksta helezon yaylardan oluşmaktadır.
Bu platformda, X-Serisi farklı yaşam ve çalışma ortamları için benzersiz tasarıma sahip üç model versiyonuyla ortaya çıkmaktadır: X-Serisi PURE baz versiyonu, dayanıklı ve işlevsel kullanım için idealdir. Bir "iş atına" yönelik tüm beklentileri yerine getirir. Ayrıca konfor ve tasarımıyla, müşteri ve tedarikçi terminleri ya da özel aktiviteleri için en ideal şartları sunar.
X-Serisi PROGRESSIVE kendi şirketleri için bir "kartvizit" olarak iş görecek ve aynı zamanda konfor ve prestij sağlayacak hususi araç olarak, daha fazla stile ve konfor fonksiyonuna sahip dayanıklı bir pikap isteyen kişilere yöneliktir.
X-Serisi POWER, en gelişmiş donanım çizgisidir. Stile, performansa ve konfora önem veren kişiler için uygundur. X-Serisinin POWER versiyonu, kentsel çevrenin yanı sıra, asfalt dışı yollardan gidilen yerlerdeki spor ve boş zaman etkinlikleri için kullanılan bir yaşam tarzı aracıdır. Tasarımı ve yüksek seviyeli donanımıyla, bağımsız ve bireyselliğe önem veren bir yaşam tarzını yansıtmaktadır.
Dinamik karizmaya sahip sağlam karakter Mercedes-Benz X-Serisi, modern tasarımı ile "sağlamlık" ve "stil" arasındaki dengeyi sağlamaktadır. Pikap, Mercedes-Benz'in duyusal netlik olarak ifade edebileceğimiz daha da geliştirilmiş tasarım dilini temsil etmektedir. Azaltılmış ve son derece hassas grafiklere sahip, sadelik hissi veren ve alan kullanımını ön plana çıkartan tasarımı, neredeyse kısıtlama olmayan işlevsellikle bir pikabın temel özelliklerine duygusallık katar. X-Serisi 1,1 tona kadar yük taşıma kapasitesine sahiptir. Bu, örneğin 17 adet 50 litrelik bira fıçısının yükleme alanının üzerinde taşınmasını mümkün kılar. 3,5 tona kadar çekme gücü ile, üzerinde üç at bulunan bir römorku veya sekiz metrelik bir yatı çekilebilir.
3.150 milimetrelik uzun aks mesafesi, kısa ve gizlenmiş ön çıkıntısı, arka koltuklu yolcu kabini ve çok uzun arka çıkıntısı sayesinde X-Serisi, dinamizm yayan uzatılmış bir karoseri gövdesine sahiptir. Kapı üst kenarındaki dinamik büklümleriyle birlikte yan cam kıvrımları ve kaslı yüzey vurgusuyla kontrast içerisindeki sert çizgileri, boyuna dinamizmi daha da öne çıkarır. İyice genişletilmiş davlumbazlar, üstün ön yapı, ve sade tasarlanmış arka kısım genişlik etkisini vurgulamaktadır. Bunlar, pikabın yolda güçlü durmasını sağlar ve X-Serisinin mükemmel çapraz dinamizmine işaret eder.
Üç farklı karaktere sahip güçlü üstün ön kısım Merkezi yıldız, iki çıtalı radyatör ızgarası, yüksek ve güçlü modellenmiş motor kaputu ve ayrıca uzunca çamurluklara kadar uzanan farlara sahip ön kısım, markaya özgü SUV yüzünün üstün görünümünü yansıtmaktadır. Geniş bir şekilde vurgulanmış ön apron, donanım çizgisine bağlı olarak kendine has bir karaktere sahiptir.
Baz versiyon PURE'da boyasız, PROGRESSIVE donanım çizgisinde ise gövde renginde boyalıdır. Yüksek kaliteli POWER model versiyonunda da gövde renginde boyalı bir tampon ve ayrıca krom kaplı bir araç altına girme koruması bulunmaktadır. Her üç donanım çizgisi için de dokuz dış mekan renginden ve 17, 18 ve 19 inçlik çok sayıda özel jant arasından seçim yapabilirsiniz.
Basamak dahil standart tampona sahip sade arka kısım Ön aprona benzer bir şekilde, arka tampon da donanım çizgisine bağlı olarak farklı şekillerde tasarlanmıştır: PURE donanım çizgisinde siyah, PROGRESSIVE'de ise gövde renginde boyalıdır. POWER donanım çizgisinde ise özellikle yüksek kaliteli izlenimi yaratan krom kaplama bir tampon bulunmaktadır. Yükleme ve boşaltma işlemlerinde yükleme alanına konforlu bir şekilde erişebilmek için tamponda entegre bir basamak bulunmaktadır. Standart 90 derecelik arka kapak açıklığı yetersiz kalıyorsa, X-Serisi opsiyonel olarak tamponsuz da sipariş edilebilir. Bu durumda arka kapak 180 derece açılabilir
Yükleme yatağı, davlumbazların arasına çapraz olarak bir euro paletin yüklenmesine izin verecek genişlikte tasarlanmıştır. X-Serisi, yükleme alanında standart olarak aydınlatmaya sahip olan tek orta boy pikaptır. Üçüncü fren lambasında, tüm yükleme yatağını aydınlatan bir LED lamba bulunmaktadır. Orta konsoldaki bir şalter aracılığıyla kullanılır. Kontak açıldığında lamba otomatik olarak söner. Yükleme yatağında standart donanımın bir parçası olarak, örneğin kompresör gibi ilave ekipmanların çalıştırılması için 12 voltluk bir priz bulunmaktadır.
X-Serisinin boyutları Araç uzunluğu 5.340 mm Araç genişliği 1.920 mm Araç yüksekliği 1.819 mm Aks mesafesi 3.150 mm Yükleme yatağı uzunluğu 1.587 mm Yükleme yatağı genişliği 1.560 mm Yükleme yatağı yüksekliği 474 mm Azami yükleme haddi 1.042 kg Müsaade edilen römork yükü, frenli (motor versiyonuna ve donanıma göre) 1.650–3.500 kg
X-Serisinin POWER donanım çizgisi için üç süsleme versiyonu seçilebilir: Siyah mat pikselli görünüm, boylamasına taşlanmış alüminyum görünümü ve mat kahverengi damarlı ahşap görünümü. Kokpitin üst kısmı, bu yüksek kaliteli görünümle uyum içerisinde olacak şekilde ya siyah ya da ceviz kahvesi olmak üzere ARTICO suni deri olarak temin edilebilmektedir. Karakteristik yuvarlak havalandırma çıkışları sportif vurguya sahiptir. Donanım çizgisine bağlı olarak parlak siyah veya gümüş gölgeli üretilirler ve yüksek kaliteli bir "Cool Touch" efekti yaratırlar.
Konfor ve algılanan değer açısından yeni standart X-Serisi, iç mekanda orta boy pikap segmentindeki konfor ve değer anlayışını yeni bir seviyeye taşımaktadır. Gösterge tablosu, bu araç sınıfında bir yenilik olarak tüm genişliği kapsayan Mercedes'e özgü içbükey bir süslemeye sahiptir. Alan açısından bir açıklık hissi yaratır ve sade bir modernlik algısı yayar.
Kumanda ve gösterge konsepti, her zamanki yüksek konfor ve en iyi ergonomi ile öne çıkmaktadır. Kombine gösterge C-Serisi ve V-Serisine ait büyük analog yuvarlak göstergelerden oluşmaktadır.
X-Serisi PROGRESSIVE ve POWER'da tüp şeklinde tasarlanmıştır. Yuvarlak göstergeler arasında 5,4 inç büyüklüğünde renkli bir multimedya ekranı yer almaktadır. Standart 3 kollu çok fonksiyonlu direksiyon simidindeki basmalı tuşlarla, eller direksiyondan çekilmeden renkli ekrandaki ayarlar yapılabilir. Toplam on iki tuşlu direksiyon simidinin yüksekliği ayarlanabilir ve bu sayede ergonomik vücut duruşu iyileştirilir ve rahat pozisyonda oturmak mümkün hale gelir.
PROGRESSIVE ve POWER donanım çizgisinde direksiyon simidi, vites topuzu ve el freni kolu da deri kaplıdır. Audio 20 CD ve COMAND Online multimedya sistemleri ile birlikte X-Serisi, merkezi bir kumanda ünitesinin yanı sıra, aynı şekilde bu segmentte benzersiz bir uygulama olarak tüm binek araç yapı serilerinden bilinen çok fonksiyonlu dokunmatik panele sahiptir. Ergonomik bir şekilde orta konsola yerleştirilmiş olup jestler üzerinde ya da harf ve rakam girişi yoluyla bir akıllı telefon gibi kumanda edilebilir.
Elektrikli olarak ayarlanabilen ve bel desteği olan konfor koltuklar Koltuk geliştirme çalışmalarının merkezinde konfor yer almaktadır. Yüksek kaliteli malzemeler ve ideal yan desteklere, yüksek oturma pozisyonuna ve ergonomik olarak optimize edilmiş süngerlere sahip koltuk yapısı sürücü ve yolcu için uzun mesafelerde bile çok konforlu bir oturuş sağlar. Konfor koltukların ileri geri ayarlanabilinmesinin yanı sıra koltukların yüksekliği ve sırtlığı da ayarlanabilir ve elbette koltuklar ergonomik ve işlevsel olarak tasarlanmıştır.
X-Serisi POWER donanım çizgisinde, elektrikli olarak ayarlanabilen koltuklar ve elektrikli iki yönlü bel desteği standarttır. Arka bölümdeki üçlü koltuk sırası konforlu bir koltuk yüksekliğine ve oturanları ideal bir şekilde tutabilmesi için dış koltuklarda güçlü yan kısımlara sahiptir. Bu koltuklar standart olarak i-Size/ISOFIX çocuk koltuğu için sabitleme elemanlarıyla donatılmıştır.
Segmentinde en geniş malzeme ve renk çeşitliliği Çeşitli süsleme elemanları dışında kontrast süsleme dikişli iki deri versiyonu da dahil olmak üzere altı koltuk döşemesi ve ayrıca iki tavan kaplaması rengi arasından seçim yapılabilir. Böylece X-Serisi bu araç sınıfında en geniş malzeme ve renk çeşitliliğini sunmaktadır
X-Serisi PURE'daki koltuklar standart olarak Tunja siyahı kumaşla gelir. Opsiyonel olarak siyah suni deri temin edilebilir. PROGRESSIVE versiyonunda, konfor koltuklar için Posadas siyah kumaş kullanılmıştır. İstenmesi halinde, Mercedes-Benz binek araçlarından bilinen siyah ARTICO suni deri/DINAMICA mikrofiber sunulmaktadır.
X-Serisi POWER versiyonundaki koltuklar, standart olarak alpaka grisi kontrast süsleme dikişlerine sahip siyah ARTICO suni deri/DINAMICA mikro fiber ile sunulmaktadır. Opsiyon olarak alpaka grisi süsleme dikişlerine sahip siyah deri veya siyah süsleme dikişlerine sahip ceviz kahvesi deri mevcuttur. Kontrast renkli süsleme dikişleri, koltukları estetik açıdan daha yüksek kaliteli kılmaktadır. Gösterge tablosunun üst kısmında, kol dayanağında ve kapıların üst kenarlarındaki ARTICO suni deri kılıflarda da özel süsleme dikişleri bulunmaktadır.
Bu, iç mekanın değerini daha da vurgular. Bu araç sınıfında tavan kaplaması için ilk defa iki versiyon seçilebilir: Macchiato beji kumaş ve siyah kumaş. X-Serisi POWER versiyonunda A direği de aynı renkte kumaş ile kaplanmıştır. Bireyselleştirmenin ölçüsünü siz belirleyin - Style paketleri ve geniş kapsamlı Mercedes-Benz aksesuar programı Daha fazla bireyselleştirme için çok sayıda özel donanım ve ayrıca PROGRESSIVE ve POWER donanım çizgilerinin her biri için bir Style paketi bulunmaktadır. Örneğin X-Serisi yan basamaklara ve elektrikli açılan arka cama sahiptir. Mercedes-Benz ayrıca tasarımcılar ve geliştiricilerden oluşan bir ekip kurmuştur; bu ekip geniş kapsamlı bir aksesuar programı oluşturmuştur. Böylece X-Serisinin karakteri kişiye özel bir şekilde değiştirilebilir. İsteğinize bağlı olarak tasarım, işlevsellik veya offroad yetenekleri ihtiyaçlarınıza göre daha da uyarlanabilir. Örneğin, pikabı görsel açıdan bir SUV'a dönüştüren Styling Bar (stil barı), Side Bar (yan bar), Softcover (yumuşak örtü), Hardcover (sert kapak) veya Rollcover (rulo örtü) ya da bir Hardtop (sert tavan) seçilebilir. Hardtop (sert tavan) X-Serisinin hatlarıyla mükemmel bir sürekliliğe sahiptir ve bu sayede karoseri gövdesiyle birleşerek bağımsız bir siluet ortaya çıkarır. Ayrıca bir yükleme yatağı kaplaması, bir yükleme yüzeyi ayırma sistemi, taban gerdirme kızağı ve bir karter muhafazası temin edilebilir.
Dört ve altı silindirle yüksek torklu performans keyfi Canlı sürüş performansı için, lansmanda iki adet güçlü ve verimli dört silindirli motor sunulmuştur. 2,3 litre motor hacmine sahip güçlü Common-Rail dizel motor iki güç seviyesinde temin edilebilir. X 220 d'de, basit turboşarj işlemli 120 kW/163 PS ile, X 250 d'de ise biturbo 140 kW/190 PS ile hareket etmektedir. Her iki dizel modeli de sadece arka tekerleklerden tahrik sisteminin yanı sıra, istendiğinde devreye alınabilen dört tekerlekten çekiş sistemiyle, soldan ve sağdan direksiyonlu olarak temin edilebilir. 122 kW/165 PS gücündeki benzinli model X 200 örneğin Dubai ve Fas'taki çok özel pazar gereklilikleri nedeniyle sadece arka tekerleklerden tahrikli soldan direksiyonlu araç olarak mevcuttur. Tüm motorlar sessiz ve titreşimsiz çalışma özelliği ve düşük tüketim değerleriyle en iyi performansı sağlama yeteneğine sahiptir. Güç aktarımı altı vitesli mekanik bir şanzıman üzerinden gerçekleştirilir. 140 kW/190 PS güce sahip X 250 d ve X 250 d 4MATIC modelleri için isteğe bağlı olarak yedi vitesli otomatik şanzıman mevcuttur.
2018 yılının ortalarında asfalt yolda ve arazide daha yüksek bir çevikliğin garanti edilmesi için, yüksek torklu bir V6 dizel motor çıkacaktır. X 350 d, ürettiği 190 kW/258 PS güç ve 550 newtonmetre maksimum tork ile segmentin zirvesine yerleşir.X-Serisinin en üst modeli, standart olarak dört tekerlekten çekiş sistemi 4MATIC, direksiyondan vites değiştirme mandallarına sahip yedi vitesli otomatik şanzıman 7G-TRONIC PLUS ve ECO Start-Stop fonksiyonunu içerecek. Ayrıca DYNAMIC SELECT sistemi mevcuttur.
Pikap segmentinde hala nadir bir uygulama olan sürüş programı şalteri, rahat ve konforludan aktif ve sportife kadar bireysel sürüş keyfinin seçilmesine olanak tanımaktadır. Beş sürüş programı seçilebilir: Comfort (konfor), ECO (ekonomi), Sport (spor), Manual (manüel) ve Offroad (arazi). Motorun, otomatik şanzımanların vites değiştirme zamanlarının ve ECO Start-Stop fonksiyonunun özelliklerini değiştirmektedirler.
Mercedes-Benz binek otomobil seviyesinde dinamik ve konforlu sürüş keyfi X-Serisi arazi performansının yanı sıra olağanüstü asfalt yol performansı da sunan ilk pikaptır. Geniş tekerlek izi, uzun aks mesafesi ve Mercedes'e özgü konforlu yay ve amortisör uyarlaması, arazide herhangi bir kayba yol açmadan yolda yeni bir sürüş keyfi ve sürüş dinamiği dünyasının kapılarını açmaktadır. Segmentindeki belirleyici özelliği: Ön ve arkada, uyumlu bir yaylanma konforu sağlayan helezon yaylar kullanılmıştır. Konforlu yürüyen aksam, asfalt yolda kullanımda yüksek dinamik sürüş seviyesi ve sürüş konforuna ulaştıracak, arazide ise, dört tekerlekten çekiş sistemi 4MATIC ile bağlantılı olarak aynı tarzda en iyi arazi hareket kabiliyetini sağlayacak şekilde tasarlanmıştır
Özenle tasarlanmış konforlu yürüyen aksam, çift enine taşıyıcılı bir ön akstan ve daha yüksek birbirine geçme yeteneğine ve rijit bir aks bölümüne sahip, ağır yüklerin taşınması için uygun olan çok bağlantılı bir arka akstan oluşmaktadır. Bu kombinasyon, izin verilen her yük durumunda rahat bir yaylanma ve güvenli bir sürüş tutumu sağlar.
Önde 1.632 milimetre arkada ise 1.625 milimetre ile X-Serisi, pek çok rakiple karşılaştırıldığında daha geniş bir tekerlek izi sunmaktadır. İdeal sürüş stabilitesi ve daha yüksek viraj hızları için en iyi şartlara sahiptir. Aks mesafesi de 3.150 milimetre ile diğer birçok orta boy pikapla karşılaştırıldığında daha uzundur. Bu, sürüş esnasında titreşimleri azaltır, sessiz ve güvenilir bir sürüş sağlar.
Segmentte standart olarak her iki aksta büyük ölçekli, içten havalandırmalı disk frenleri kullanan tek üretici Mercedes-Benz'dir. Ön aksta çapı 32 santimetre olan diskler ve arka aksta çapı 30,8 santimetre olan diskler kullanılmıştır. Kısa fren mesafesi, iyi tepki tutumu ve yüksek termal yük kapasitesine sahiptirler.
Tüm Avrupa pazarlarında konforlu yürüyen aksam standarttır. 202 milimetre yerden yükseklik sunar. Opsiyon olarak 20 mm daha yüksek bir yürüyen aksam mevcuttur. Daha fazla yerden yükseklik, daha iyi arazi uyumluluğu, daha yüksek oturma pozisyonu ve daha keskin bir offroad görünümü sağlar. Avrupa dışındaki tüm pazarlarda X-Serisi standart olarak daha yüksek yürüyen aksama sahiptir. Mercedes-Benz'e özgü güvenli ve konforlu sürüş tutumu, yükseltilmeye rağmen korunur.
Tüm araziler için istendiğinde devreye alınabilen veya sürekli dört tekerlekten çekiş 4MATIC X 220 d 4MATIC ve X 250 d 4MATIC dizel modellerindeki istenildiğinde devreye alınabilen dört tekerlekten çekiş sistemi 4MATIC, her arazide ustalığı ile ön plana çıkıyor. Bununla, ön tekerlekler araziye bağlı olarak elektrikli olarak açılıp kapatılabilir. 2018 yılın ortalarından itibaren Mercedes-Benz, pikabı sürekli dört çeker sistemi ile birlikte sunacaktır.
X-Serisi, yolda tam hızda bile maksimum performans ve çekiş sağlar. Sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi 4MATIC, yalnızca altı silindirli motorla bağlantılı olarak sunulmaktadır. Arazide, her iki 4MATIC versiyonu da arka akstaki "Low range" (düşük aralık) takviye vitesi ve opsiyonel diferansiyel kilidi sayesinde aynı üstün performansa sahiptir. Dört tekerlekten çekişli modellerde yokuşta iniş yardımı DSR (Downhill Speed Regulation) standarttır.
Üstün offroad özellikleri Geçilebilir su derinliği 600 mm Yerden yükseklik Ön aks 202 mm Yükseltilmiş yerden yüksekliğe sahip yürüyen aksamla arka aks 221 mm Ön/arka eğim açısı 28,8°/23,8° Daha fazla yerden yüksekliğe sahip yürüyen aksamla 30,1°/25,9° Maksimum eğik konum 49,8° Daha fazla yerden yüksekliğe sahip yürüyen aksamla 49° Rampa açısı 20,4° Daha fazla yerden yüksekliğe sahip yürüyen aksamla 22° Maksimum tırmanma kapasitesi %100
Geniş kapsamlı güvenlik donanımı X-Serisi de, her Mercedes-Benz aracı gibi örnek bir güvenlik seviyesi ile öne çıkmaktadır. Yıldızlı pikap, ait olduğu araç sınıfında son derece kapsamlı bir konfor ve güvenlik donanımına sahiptir. Yüksek yolcu korumasının altında dayanıklı yolcu kabinine sahip stabil bir karoser ve önde ve arkada hedeflenen deformasyon enerjisine ulaşılmasını sağlayan bir yapı bulunmaktadır. Ayrıca standart donanımda pasif güvenlik kapsamında yedi hava yastığı ve iki çocuk koltuğu için i-boyutlu sabitleme sistemi mevcuttur. Sürücü ve ön yolcu hava yastıklarında iki kademeli, gecikmeli tetikleme mekanizması mevcuttur. Aktif güvenlik için, aktif fren asistanı, şerit takip asistanı ve trafik işareti asistanı ile aynı anda güvenliği ve konforu arttıran üç sürücü asistanı sistemi kullanıma hazırdır. Ayrıca römork stabilite programı, lastik basınç kontrolü sistemi, acil çağrı sistemi, seyir kontrolü ve altı LED ile segmentinde en yüksek parlaklığa sahip LED farlar da buna eklenir. İsteğe bağlı olarak 360 derecelik bir kamera ve ayrıca geri sürüş kamerası da temin edilebilir. Bu kapsamlı donanımlarla X-Serisi, modern bir aile ve yaşam tarzı aracından beklenenleri karşılamaktadır.
İlk akıllı ağ bağlantısına sahip orta boy pikap X-Serisi, sabit bir SIM kartı bulunan bir iletişim modülüne sahip ilk orta boy pikaptır. Bununla geniş kapsamlı Mercedes me connect hizmetlerinin kullanılması ve akıllı telefon üzerinden araca bağlantı mümkündür. Böylece 21 Avrupa pazarındaki X-Serisi sürücülerinin yakıt seviyesi ve lastik basıncı gibi faydalı bilgileri sorgulamaları ve ayrıca park veya hareket halindeki X-Serisi aracın konumunu tespit etmeleri mümkündür. Ayrıca Mercedes me uygulaması ile tamamen kapıdan kapıya navigasyon da mümkündür. Diğer Mercedes me connect hizmetleri arasında Mercedes-Benz acil çağrı sistemi, arıza, kaza ve bakım yönetimi gibi temel hizmetler ve ayrıca uzaktan araç diyagnozu yer almaktadır.
Buna ek olarak, tüm Mercedes-Benz binek araç serilerinde değerini ispatlamış olan kumanda ve gösterge sistemi bu orta boy pikap segmentinde ilklerini kutluyor: diğer fonksiyonların yanı sıra, çok işlevli dokunmatik panel ve sabit disk navigasyonuna, LINGUATRONIC sesli kumandasına ve akıllı telefon üzerinden internet erişimine sahip tam entegre multimedya sistemi COMAND Online. COMAND Online'ın yanı sıra, başarısı kanıtlanmış ses sistemleri Audio 20 USB ve Audio 20 CD de mevcuttur.
Live Traffic Information (canlı trafik bilgisi) fonksiyonuna sahip ilk pikap Araca sabitlenmiş SIM kartına sahip iletişim modülü sayesinde akıllı ağ sisteminin öne çıkan bir diğer özelliği ise trafik bilgilerinin gerçek zamanlı olarak aktarılmasıdır. COMAND Online navigasyon sistemi, Avrupa'da bir Mercedes me portalı hesabı ile birlikte trafik sıkışıklığının uzunluğunu ve başlangıcını haritada 100 metre hassasiyetle gösterebilir ve daha kısa seyahat süreleri sağlayan bir dinamik hedef yönetimi hesaplayabilir.
Olası zaman kaybı, COMAND Online navigasyon sisteminin varış zamanında otomatik olarak gerçek zamanlı bir şekilde görüntülenir. Buna ek olarak, sistem, yabancı şehir merkezlerinde oryantasyonu kolaylaştıran yapay şehir modelleri ile 3 boyutlu bir görünüm sunar. Ayrıca, kişisel özel hedefler SD kartı ile depolanabilir veya içe aktarılabilir ve özellikle ekonomik bir versiyon da dahil olmak üzere navigasyon haritasında dört alternatif güzergah görüntülenebilir.
Audio 20 CD, birçok Avrupa ülkesinde opsiyonel Garmin® MAP PILOT sistemiyle Live Traffic Information (canlı trafik bilgisi) fonksiyonuna sahip tam donanımlı bir navigasyon sistemi haline gelir. Sonuç olarak, X-Serisi sürücüleri her iki sistem sayesinde trafik tıkanıklığı, artan trafik yoğunluğu veya yoldaki engeller hakkında bilgilere erkenden ulaşır ve rota planlamasını kısa sürede uyarlayabilir. Garmin® MAP PILOT'un ilgili montaj ön donanımı da isteğe bağlı olarak temin edilebilir.
Renault-Nissan ile üretim ortaklığında portföy geliştirme Mercedes-Benz Vans, X-Serisi ile portföyüne dördüncü bir yapı serisi katmış ve ticari araçlar ile binek araçlar arasındaki boşluğu doldurmuştur. Pikap, "Mercedes-Benz Vans goes global" gelişim stratejisinde önemli bir kilometre taşıdır. Yıldızlı pikap, Renault-Nissan İttifakı ile üretim ortaklığı içerisinde üretilmektedir. Avrupa, Avustralya ve Güney Afrika pazarı için üretim, İspanya’nın Barselona şehrinde bulunan Nissan fabrikasında 2017’de başlayacaktır. Latin Amerika pazarı için X-Serisi, Arjantin’in Cordoba şehrinde bulunan Renault fabrikasında 2019’den itibaren üretilecektir.
Pikap ile birlikte, Daimler AG ve Renault-Nissan İttifakı arasında yedi yıldır var olan işbirliğinin kapsamı genişlemektedir.
Bu Mercedes-Benz’e, güçlü bir şekilde büyümekte olan orta büyüklükteki pikap segmentine hızlı ve mali açıdan verimli bir giriş yapma olanağını sunmaktadır.
Bunun yanı sıra her iki şirketin üretim kapasitesinden en uygun biçimde yararlanmaktadır.
Nissan, bir ton yükleme kapasitesine sahip orta boy pikaplarda dünya üzerindeki iki numaralı üreticidir ve bu araçların üretimi ile satışı konusunda 80 yıllık bir tecrübeye sahiptir.
Gelişmelerden haberdar olmak istiyor musunuz?
Google News’te İstanbul Gazetesi sitemize
abone olun.