Türk savunma sanayisinin lokomotifi TUSAŞ
TERÖRİSTLERİN hedef aldığı Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ), savunma sanayiinde yerlilik oranının yüzde 80'leri aşmasında büyük rol oynarken, savunma ve havacılıkta en çok ihracat yapan şirket konumunda. TUSAŞ, son dönemde temel eğitim uçağı HÜRKUŞ, jet eğitim uçağı HÜRJET, milli muharip uçak KAAN gibi ürünlerle de öne çıktı.
DHA
Ankara'nın Kahmramankazan ilçesinde bulunan TUŞAŞ yerleşkesinde dün 1'i kadın, 2 teröristin gerçekleştirdiği saldırıda, kalite kontrol görevlisi Cengiz Coşkun, makine mühendisi Zahide Güçlü, TUSAŞ çalışanı Hasan Hüseyin Cambaz, güvenlik görevlisi Atakan Şahin Erdoğan ile taksi şoförü Murat Arslan şehit oldu, 22 kişi yaralandı. 2 terörist ise etkisiz hale getirildi.
Teröristlerin hedef aldığı TUSAŞ, 28 Haziran 1973 tarihinde Türkiye'nin savunma sanayiinde dışa bağımlılığını azaltmak amacıyla Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı bünyesinde kuruldu. Türk Hava Kuvvetleri'nin savaş uçağı ihtiyacının karşılanmasına yönelik olarak F-16 uçaklarının kullanılması kararı ile birlikte; F-16 uçağının üretimi, uçak üzerindeki sistemlerin entegrasyonu ve uçuş testlerini yaparak Hava Kuvvetleri'ne teslim etmek üzere TUSAŞ tarafından 1984 yılında TUSAŞ Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ. (TAİ), Türk-ABD ortak yatırım şirketi olarak 25 yıllığına kuruldu. 25 yıllık süreç tamamlanmadan, 2005 yılında TAİ'nin yabancı hisseleri Türk hissedarlar tarafından satın alınarak şirket yeniden yapılandırıldı. Bu kapsamda TAİ ve TUSAŞ birleşerek, TUSAŞ çatısı altında faaliyetlerini genişletti, havacılık ve uzay sanayi sistemlerinin geliştirilmesi, modernizasyonu, üretimi, sistem entegrasyonu ve yaşam döngüsü destek süreçlerinde Türkiye'nin teknoloji merkezi konumuna geldi.