BİLİM VE TEKNOLOJİ

İnsan izlenimi veren yapay zekâ projesi geliştirildi

Günümüzde birçoğumuz bilgiye erişmek için etkili çözüm yöntemlerinden biri olarak bilinen ve iletişim ağı adıyla anılan internetten yardım alıyoruz. Öğr. Üyesi Dr. Bilge Turp Gölbaşı, “İnternette bilgiye erişmek için birden çok yanıt olmakla birlikte aradıklarımıza hem farklı web sitelerinden hem de metin biçiminde yanıtlar ile ulaşabiliyoruz” dedi.

Abone Ol

İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Uygulamalı Bilimler Fakültesi (UBF) Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü Öğr. Üyesi Dr. Bilge Turp Gölbaşı danışmanlığında İGÜ öğrencileri; Burak Tekin, Oğuzhan Bulut ve Merve Oner tarafından yapay zekâ projesi geliştirildi. Bilge Turp Gölbaşı, “Bulduğumuz uygulama ya da sitelerin yanıtlarını sitenin ya da uygulamanın desteklediği sürece seslendirilmesi mümkün olmakla beraber interaktif ve görsel canlandırma ile farklı türde çözümler bulunuyor. Bu amaca hizmet etmek için üniversitemiz öğrencileri ile görselleştirilmiş bir ara yüze sahip interaktif bir yapay zekâ çözümü geliştirdik” ifadelerini kullandı.

“Simülasyonda sesli ve görsel olarak canlı bir insan izlenimi veren konuşmacı kullandık”

Proje geliştirme sürecinin nasıl ilerlediğini anlatan Dr. Öğr. Üyesi Bilge Turp Gölbaşı, “İstanbul Gelişim Üniversitesi’nde öğrenci projesi olarak planlanan interaktif yapay zekâ (AI) simülasyonu, yazılım dili entegrasyonu ile kullanıcıların sormuş olduğu sorulara en mantıklı ve doğru cevapları vermeyi amaçlıyor. Simülasyona sesli komut algılama özelliği ekleyerek kullanıcılara doğru cevapları sesli olarak sunması sağladık. İhtiyaçları anlamak ve bu ihtiyaçlara en uygun çözümleri vermek için simülasyon insan sesiyle yanıt veriyor. Sistem, yapay zeka algoritmaları sayesinde en uygun cevabı üretip bunu sesli ve görsel olarak canlı bir insan izlenimi veren konuşmacı aracılığıyla kullanıcıya iletiyor.”

“Sesli yanıt özelliği kullanıcıya zaman kazandırıyor”

Günlük hayatta kullanılan arama motorlarının kullanıcılar birden çok sayfa arasında cevap aramak zorunda kaldığı için sürecin uzadığını belirten Bilge Turp Gölbaşı, “Bu simülasyon anında sesli soru ve sesli yanıt özelliği ile kullanıcıya zaman kazandırıyor. Bu sayede kullanıcı memnuniyetini artırırken, teknolojinin insan hayatını kolaylaştırma potansiyeline katkı sağlıyor. Böylece kullanıcılar sözlü olarak interaktif bir iletişim kurabiliyor” dedi.

İHA