TIF2024 kapsamında “Lüks, Markalar ve Yaşam Tarzı: Dönüşüm, Trendler ve Pazar Payı” isimli panel düzenlendi. moderatörlüğünü Maça Kızı Kurucu Ortağı Sair Erozan’ın yaptığı panele Arsenal Group İş Geliştirme Müdürü Angelica Corsini, Kleber Grubu, Red Carpet Club CEO'su Julia Kleber, The Peninsula İstanbul Genel Müdürü Jonathan Crook ve Kavaklıdere Şarapları Yönetim Kurulu Üyesi Cevza Başman katılım sağladı.
Panelde konuşan Arsenal Group İş Geliştirme Müdürü Angelica Corsini konu hakkında şunları söyledi:
“Lüks trenler üretiyoruz. Suudi Arabistan, Özbekistan gibi ülkelerin de talebi var. Umarım Türkiye’nin de bu konuda yatırımı olur. Lüks seyahat edenler için kişileştirilmiş hizmet ön plana çıkıyor. Belli bir ürün beklentisi de oluyor. Avrupa otel standartlarında biraz daha ürüne odaklanılıyordu ama daha büyük fırsat ve yeni otellere açılım da var. Niş bir kitleyi değil de bütün bir toplumu hedeflemek gerek. Bence dünyadaki herkesin en az bir kere Roma’ya gelmesi lazım. Ama gelenin bir daha gelebilmesi gerek. Sadece tek bir kere seyahat edene bağlı kalamayız. Daha fazla turisti çekebilmek için daha fazla ürün sunmaya çalışıyoruz. Biz yeni lüks destinasyonlar oluşturamaya da odaklanıyoruz. Aşırı turizm kavramı nedeniyle de yeni destinasyonlar oluşturmak istiyoruz.”
Yeni markaların gelmesinin bir destinasyon için çok önemli olduğunu belirten Corsini, sözlerine şunları da ekledi:
“Yatırımcı olarak Türkiye için ana odak noktamız lüks kruvaziyer gemileri ile ilgili. İtalya ve Türkiye benzer ülkeler, burada önemli olan doğru fırsatı bulmak. Bu sadece yeni bir ürün geliştirmek anlamına gelmiyor, var olanı geliştirebiliriz de. Roma’da talebi karşılamak üzere elimizde uygun bir ürün yelpazemiz yokken lüks segmentinde yeni oteller yapıyor olacağız. Yeni markaların gelmesi destinasyon için çok önemli. Konukların beklentilerinin karşılanması çok önemli. Yeni yerler inşa ettiğiniz zaman onu yeni trendlere göre adapte edebiliyorsunuz. Bence yeni projelerimizde daha dengeli bir uygulamamız olmalı. Avrupa’da önemli değişimler oldu. Ana yatırımcılar daha az riskli yatırımlara bakmaya başladılar.”
Kavaklıdere Şarapları Yönetim Kurulu Üyesi Cevza Başman ise şu ifadeleri kullandı:
“Neden lüks ve turizm bir araya geliyor? Şarap lüks piyasanın ve turizmi deneyiminin bir parçası. Şarap turları düzenleniyor. Bu deneyim git gide önemli bir hale geldi. Türkiye’ye baktığımız zaman bağ gezileri önemli hale geldi. Türkiye en eski şarap imalatı yapılan bölgelerden birisi. Bir taraftan da Türkiye’de biz Narince Beyaz Şarabı, Öküz Gözü Şarabı bize özgü. Keşfedilmesi bir deneyim. Türkiye en büyük beşinci üzüm bağı ağına sahip. Bu nedenle çok büyük bir potansiyel var. Türkiye2de şarap turu rotaları geliştirebiliriz. Urla bu konuda çok gelişti. Bu Türkiye’nin farklı şehirlerinde geliştirilmiş durumda, Trakya, Kapadokya gibi bölgelerde. Bunlar da turizmi çekiyor. Çok ilginç bir bölge ve çok fazla otel zinciri Kapadokya’ya geldi ve gelmeye de devam ediyor. Bu yeni bölgelerde turizmin potansiyeli artıyor. Bu Türkiye’nin yatırımcıları çekebilmek için önemli yönlerinden biri. Türkiye’de yeni bir şarap rotası oluşturuyoruz. Fransa’da tam bir paket var bu konuda. Dolayısıyla bunun gibi otellere ihtiyacımız var. Türkiye’de şarap kültürünün geliştirilmesi gerekiyor. Konuklarımızı tatmin etmemiz gerekiyor. Bu noktada Türkiye başlamak için uygun bir yer. Gastronomi ve lüks tesisleri pakete dahil etmemiz lazım”