GÜNCEL

Sınıf tekrarı riskini kurulan komisyonlar takip edecek

Abone Ol

MEB Ortaöğretim Genel Müdürü Halil İbrahim Topçu, lise kademesinde devamsızlık ve sınıf geçme koşullarının düzenlendiği yönetmelik değişikliklerine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Öğrencilerin eğitim süreçlerinin istenen hedeflere ulaşabilmesi için sınıf geçme düzenlemesini yeniden ele aldıklarını dile getiren Topçu, şu bilgileri verdi:

“Yeni düzenlemeyle artık öğrencilerimizin yine sene sonu ortalamaları 50 olacak ama en fazla bir zayıf dersle beraber doğrudan sınıf geçebilecek. Önceki uygulamada yıl sonu ortalamasına bakmadan 3 derse kadar da sorumlu sınıf geçebiliyordu. Şimdi sorumlu olarak sınıf geçmeye yönelik de değişiklik yaptık. Yıl sonu ortalaması yine 50 olacak, en fazla 3 dersten sorumlu olarak sınıf geçebilecek. Öğrenci 4 dersten zayıfı olduğunda ise sınıf tekrarı yapacak.”

KOMİSYON ÖĞRENCİLERİN DURUMUNU ANALİZ EDECEK

Topçu, yönetmelikte liselerde “önleme, müdahale ve yönlendirme komisyonu” kurma zorunluluğu getirdiklerini de belirterek bu komisyonların çalışmalarına ilişkin şunları kaydetti:

“Komisyonlar, bu yıldan itibaren öğrencilerin her bir yazılı sonrası öğrenme kayıplarıyla ilgili durumlarını analiz edecek, raporlar hazırlayıp idareyi bilgilendirecek. Gerekli durumlarda müdahaleler yapacak. Veli bilgilendirilecek ve öğrencinin sınıf tekrarına düşmesini önlemek için gerekli önlemleri almak için çalışmalar yürütecek. Bu komisyonlar, devamsızlık ve sınıf tekrarına düşme riski taşıyan öğrencilerimize yönelik de tedbir alacak ve veli-öğrenci-yönetim üçlemesi içerisinde hareket edecek.”

4. SINIFTA SINAV OLMAYACAK

Öte yandan MEB, Ölçme Değerlendirme Yönetmeliği’nde yaptığı değişiklikle 4’üncü sınıfta da sınav saati uygulamasını kaldırdı.

Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürü Kemal Bülbül, mevcut yönetmelikte 1, 2 ve 3’üncü sınıflarda zaten sınav yapılmadığını, yeni yönetmelikte 4’üncü sınıfta da sınav saati uygulamasını kaldırdıklarını söyledi.

Bülbül, “Sınav odaklı bir ölçme sistemi yerine sonuç odaklı bir ölçme sistemine geçiyoruz. Aslında tek bir saatte sınav yapmak öğrenci psikolojisine uygun değil, biz bunu sürece yaymış oluyoruz” dedi.