Turistler daha az harcama yapıyor

Geçenlerde bir yazı yazmış, turizmdeki rakibimiz İspanya’nın turizm gelirlerini ikiye katladığına değinmiştik. Buna karşılık İspanya’ya zengin turist akının olduğunu da aynı yazıda sizlere aktarmıştık.

Abone Ol

Burada önemli olan çok turist değil, az ama para harcayan turisttir.

Yapılan son değerlemede Türkiye’ye gelen turistlerin az harcama yapmakta olduğudur.

Turizmi sadece otel olarak değerlendirmemek gerekiyor.

Yan sektör de çok önemlidir. Esnaf para harcayan turisti seviyor. Otelden dışarı çıkmayan ve her ihtiyacını otelden karşılayan turist el üstünde tutulmuyor.

Bu noktada şunu söylemeliyiz:

İspanya, Yunanistan gibi rakip ülkeler bu işi nasıl götürüyorsa biz de aynı yolu takip etmeliyiz. Çünkü bu konuda eksikliklerimiz var. Turist sayısının artması bir noktada her şeyin yolunda gitmekte olduğunu göstermez.

Bir de şu var:

Bütçe açığının turizm geliri ile kapatılması hesapları yapılıyor. Biz de bu hesapların tutması gerektiğini düşünüyoruz.

Rus turistler evlere yönelince oteller boş kaldı. Bu sorunun kökünden çözülmesi gerektiğini de söylemeden geçmeyelim.

Türk Lirasındaki değer kaybının turizme etkileri dünya basınında ilgi görmeye devam ediyor. 

İngiliz Financial Times gazetesi, Türkiye'ye gelen turist sayısının arttığını ancak sektör temsilcilerine göre artan fiyatların turistlerin harcamalarını da azalttığını yazdı.

Turizm sektörünün Türkiye’de ekonomik krizi biraz olsun rahatlattığını ve gelirlerin en üst seviyeye ulaştığını aktaran gazete, Avrupa’da da artan gıda ve enerji maliyetleri nedeniyle birçok kişinin ucuz olduğu için tatil amacıyla Türkiye'yi tercih ettiğini ancak Türkiye'de de fiyatların hızla arttığını belirtti.

Haberde Türkiye'de yüksek enflasyona rağmen TL'deki değer kaybının birçok yabancı için ülkeyi nispeten ucuz bir tatil merkezi haline getirdiği kaydedildi. Avrupa Seyahat Komisyonu Direktörü Eduardo Santander, “Daha uygun fiyatlı bir tatil seçeneği arayanlar için Türkiye iyi bir yer” dedi.

Financial Times, TL'nin son bir yılda euro karşısında yüzde 40 değer kaybettiğine dikkat çekti. Antalya'ya tatile giden Emmanuel isimli bir Fransız turist de “7-8 euro'ya Paris'te yemek yiyemezsiniz, burada fiyat 3 euro” diye konuştu.

TÜİK verilerine göre Türkiye'ye ilk 6 ayda gelen turist sayısının geçen yıla oranla 18 milyondan 22 milyona yükseldiğini kaydeden gazete, hükümetin turizm gelirlerinin bütçe açığının kapatılmasına yardımcı olmasını umduğunu aktardı.

Buna karşın açıklama yapan birçok işletme temsilcisi, Türkiye'ye gelen turistlerin artık daha az para harcadığını, enflasyon nedeniyle turistik bölgelerde de fiyatların hızla arttığını vurguladı.

İngiliz hava yolu Jet2 ve tur operatörü Jet2 Holidays CEO'su Steve Heapy, turistlerin genelde her şey dahil otelleri tercih edip yanlarına çok az para aldığını söyledi. Turizm işletmecileri, asgari ücrete yapılan zamların ve gıda enflasyonunun da maliyeti çok yükselttiğini, birçok işletmenin fiyatlara zam yapmak zorunda kaldığını vurguladı.

Haberde, ayrıca birçok Rus turistin ev alması nedeniyle otellere talebin de hızla azaldığı, Rusların Orta Doğu ve Asya'daki diğer tatil seçeneklerine yönelmeye başladığı belirtildi.