Turizmde kârlılık 2019’un altında kaldı

Abone Ol

Sektör temsilcilerinin ortak görüşü:

 “ Fiyat ve dolulukta istediğimiz hedeflere ulaştık ama kârlılığımız 2019’un altında kaldı, kâr edemiyoruz.”

 2024 sezonunun hem doluluk hem de fiyat anlamında kötü bir noktada olmadığını belirten Kilit Hospitality Group Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Kilit, bir başarı elde edildiğini ancak yüksek maliyetler nedeniyle kârlılığın 2019’un altında kaldığını ifade etti. Kilit "Bu sene fiyatlar ne kadar yükselmiş olursa olsun işin sonunda kârlılıklarımız 2019’a göre geride. Bizim için mutluluk verici durum ise  Antalya’da sezon uzadı. Ekim ayının dolu geçtiği Kasım ayının ise iyi sinyaller verdiği bir yıl yaşıyoruz." diye konuştu.

Ege Bölgesi'ndeki otellerin fiyatlandırma konusunda sezona doğru başlamadığını ve bu nedenle Ege’den Antalya’ya bir kayma yaşandığına dikkat çeken Tolga Kilit’in görüşleri şöyle:

 "Bu nedenle Ege Bölgesi 2025 yılına doğru bir fiyat politikası ile başlayacak. 2025’in ilk fiyatlandırmalarına bakârsak herkes erken rezervasyondan nasıl pay alırım ona bakıyor. Misafir alacağı ürünü ve vereceği paranın hesabını kitabını çok iyi yapıyor. Yorumlara bakmalarını bırakın, 14 farklı yerden fiyat araştırması yapıyor. Artık misafir bu derece bilinçli. Alacağı ürünü doğru şekilde analiz ediyor. Bu nedenle 2024 yılında doluluk anlamında ve fiyatlarda istediğimiz hedeflere ulaştık. Ancak bu enflasyonist ortamda ve bu kur dengesinde istediğimiz sonuçları elde edemedik. Birçok otel bu noktada."2024 yılında hizmetlerimizi daha yukârılara taşıdık. Yeni ürünlerimiz, Cosmo Theatre ve Cosmos Moonlight’in doğru şekilde işlediğini gördük ve çok güzel yorumlar aldık. Misafir kalite algısını yaşadı. 2024 senesi can yansa da bir hasattı. Bu hasatı yapmamız gerekiyordu. 2025-26 kur dengesi doğru bir noktaya gelir enflasyonist ortam azalırsa daha iyi noktaya gelecektir. Turizm artık bir ihtiyaç ve tatil yapmak da bir ilaç. Umut ediyorum 2024’ün sonunda bölgemizdeki gerilim ve savaş durumu daha fazla büyümez. Sıkıntı yaşamazsak Türkiye 2025'e çok daha iyi başlayacaktır."

 Sene başında kendilerine bir kur seviyesi belirlediklerini, ancak bu gerçekleşmeyice 'geri adım atalım, servisimizden ve hizmetimizden ödün verelim' şeklinde bir yaklaşım içine girmediklerini kaydeden Kilit Hospitality Group Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Kilit, daha sonra sözlerine şöyle son verdi:

 "Bunun bir geri dönüşü olmaz zaten. Misafirin bu kadar bilinçlendiği bir noktada servisinizden geri adım atarsanız golü yersiniz. Misafir hemen tepki gösteriyor. Bunu yapma şansımız yok. Biz teknemiz Cosmos Moonlight’ı Nirvana markası ile hizmet veren 3 otelimiz için konumlandıralım istedik. Bu üç otele katkı sağlasın istedik. Ama Kundu’nun açık deniz olması nedeniyle dalga sorunu var. Bazı riskler nedeniyle tekneyi Kemer bölgesindeki iki otelimize hizmet verecek şekilde konumlandırdık. Kâr amacıyla başlamamıştık. Bize yani otellerimize katma değer sağlaması önemliydi. Ama çok daha fazlasını aldık. Moonlight'te, dört tanesi uluslararası firmalar olmak üzere, toplam 8 organizasyon yaptık. İnsanlar Antalya’da böyle bir ürün olduğunu gördüğü için bu noktadan sonra bu hizmetleri geri çekemezsiniz. Bu ürünle hem Antalya’ya farklılık kazandırmak hem turizm çeşitliliğini güçlendirmek ve hem de kente ve grubumuza katma değer sağlamak istedik. marka ve değer ortaya çıkârsa şehrimiz o kadar çok kazanır. Katma değerli ürünler ortaya çıkârsa fiyat ve kalitemizi istediğimizi noktaya getirebiliriz."

 Grubun yeni otel yatırımı planları olup olmadığı ile ilgili ise şu yorumu yaptı:

"Bizim artık otel yatırımı ile alakalı bir çalışmamız yok. Mevcut otellerimizi daha üst seviyeye nasıl taşırız, nasıl daha işlevsel hale getirir, misafir memnuniyetini nasıl daha üst seviyeye getiririz diye çalışıyoruz. Kendi markamız için sınıflandırmalar yaparak yan ürünler ortaya koymaya çalışıyoruz. Teknoloji çok önemli hale geldi. Bu noktada doğru entegrasyonlar sağlamak, daha dinamikleşmek gerekiyor. Artık misafirlerin fiyatlara bakabildiği 14 farklı platformda kendinizi ön plana çıkârmak zorundasınız ve biz de buna kafa yoruyoruz. Yapay zekayı nasıl kullanırız, kendi satış kanallarımızı nasıl daha güçlü kılarız ona bakıyoruz. Turizmin başlangıcında server, güvenlik ve siber ile alakalı yatırımlar yapıyorduk. Şimdi ise yapay zekaya yatırım yapıyoruz."