DataReportal, popüler sosyal medya platformunun geçtiğimiz günlerde yayınladığı raporda sosyal medya platformu Instagram ile ilgili dikkat çeken bilgilere ulaşıldı.
Yayınlanan bu raporlara göre Türkiye Instagram’da en fazla vakit geçiren ülke oldu.
Türkiye'de 40 milyonu aşan kullanıcı sayısıyla en çok kullanılan sosyal medya platformları arasında da Instagram ilk sırada yer alıyor.
TÜRKİYE'DE 40 MİLYONU AŞAN KULLANICISI VAR
Sosyal Medya ve Dijital Güvenlik Eğitim Araştırma Merkezi (SODİMER) Başkanı Prof. Dr. Levent Eraslan, "Türkiye'de 40 milyonu aşan kullanıcı sayısı ile Instagram ilk sırada yer alıyor, bunu WhatsApp, Twitter ve YouTube takip ediyor" diye konuştu.
WHATSAPP'A 11 SAAT AYIRIYORUZ
Eraslan, Türkiye'de nüfusun yüzde 80'inin sosyal medya ağlarında çok yoğun vakit geçirdiğini söyledi.
Özellikle 18 yaş üstü gençlerin yüzde 95'inin sosyal ağlarda zaman harcadığını, 60 yaş üstü bireylerde de bu oranın yüksek olduğunu ifade eden Eraslan, "Sosyal medyada zaman harcama bakımından dünyada Türkiye 15. sırada yer alıyor. Ayda Instagram'a 21 saat, WhatsApp'a 11 saat harcanıyor. Bunlar çok büyük sayılar" ifadelerini kullandı.
TWİTTER'İN KULLANICISI ARTTI
Yeni sosyal medya platformlarının da gündeme geldiğine değinen Eraslan, şunları kaydetti:
"Twitter'in karşısına yeni uygulama 'Threads' geldi ancak sönümlendi. Herkesin Threads'a geçeceği söylenirken dijital alışkanlıkları ihmal ettiler. Twitter'ın takipçileri şu anda arttı.
Threads'a gidenler, tekrar geri döndü. Dijital göç çok zor seyrediyor. Yıllarca kullandığınız Twitter'ı, binlerce takipçiyi bırakıp başka bir yere göç etmek çok riskli. Dijital alışkanlıklarımız kalıcı oluyor."
YAPAY ZEKA SOSYAL MEDYADA ETKİLİ OLACAK
Metaverse ve yapay zeka sistemlerinin sosyal medyayı da etkileyeceğini anlatan Eraslan, şöyle devam etti:
"Örneğin sabah bazı konuları komut olarak vereceksiniz. 'Saat 12.00'de eğitim ile ilgili tweet at', 'Saat 15.00'te yemek tweeti at' gibi. Bu komutları yapay zekaya verdikten sonra sizin tweet atmanıza gerek kalmayacak. Otomatik şekilde bunları yayınlayacak. Gelecekte yapay zekanın sosyal medya alanında çok büyük etkilerini göreceğiz."