10’uncu sınıf öğrencisi Doruk Öztürk, yağmur suyunu enerjiye çevirdikleri bir proje yaptıklarını dile getirerek, “Biz yağan yağmur ile enerji üretmeye çalışıyoruz. ‘Güneş ve rüzgâr enerjisi varsa yağmur enerjisi de olabilir’ dedik ve bu projeyi tasarladık” dedi.

Uğur Okullarının öğrencilerinin el becerilerini, inovasyon yeteneklerini ve problem çözme pratiklerini geliştirmelerini sağlamak amacıyla düzenlediği UMakerfest etkinliğinin 8’incisi Bahçeşehir Üniversitesi Future Kampüs Kemerburgaz’da gerçekleşti. Öğrencilerin üretici becerilerini kazanmalarını, teknolojik araçlarla deneyler yapmalarını ve ilgi alanlarına göre yeni deneyimler edinmelerini sağlayan UMakerFest organizasyonuna 181 öğrenciden oluşan 45 takım katıldı.

Türkiye’nin farklı illerinde öğrenim gören Uğur Okulları öğrencileri yıl boyunca Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerinde edindikleri bilgileri UMakerFest VIII’de sergiledi. Festivalde öğrenciler Birleşmiş milletlerin Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarına uygun 10 farklı kategoride yarıştı.

ÇAKIR: ÇOCUKLARIMIZI DÜNYA ÜNİVERSİTELERİNE HAZIRLIYORUZ

UMakerFest’te öğrencilerle buluşmanın heyecanı içinde olduklarını söyleyen Uğur Okulları Genel Müdürü Mustafa Çakır, “Bu projeler Milli Eğitim Bakanlığı’nın 1’inci, 5’inci ve 9’uncu sınıflarda uygulamaya başladığı yeni müfredata çok uygun çalışmalar ve biz bu çalışmayı daha önce başlattığımız için çok gururluyuz” dedi.

Çakır, katılan tüm takımları tebrik ederek şunları aktardı:

“Türkiye genelinden 45 takımın katıldığı çok güzel bir etkinlik gerçekleştiriyoruz. Takımlarımız, çocuklarımız yeni müfredata çok uygun bir etkinlik yapıyorlar ve kişisel becerilerini ortaya koyarak birçok alanda yarışıyorlar. Katılan tüm takımları tebrik ediyorum. Her biri birbirinden yaratıcı projeler oldu. Bizim için de çok iyi bir inovasyon oldu. Bu festivalin bu yıl 8’incisini gerçekleştirdik. Tahmin ediyorum bundan sonra da gelenek halinde yarışmalara devam edeceğiz.” diye konuştu.

ÖZTÜRK: GÜNEŞ VE RÜZGAR ENERJİSİ VARSA YAĞMUR ENERJİSİ DE OLABİLİR DEDİK

10’uncu sınıf öğrencisi Doruk Öztürk yağmur suyunu enerjiye çevirdikleri bir proje yaptıklarını dile getirerek, “Biz yağan yağmur ile enerji üretmeye çalışıyoruz. ‘Güneş ve rüzgâr enerjisi varsa neden yağmur enerjisi olmasın?’ dedik ve bu projeyi tasarladık. Yağmur yağdığında bu yağmur olduklarından giderlerden aşağı akıyor ve bizim buradaki su motorumuzu döndürüyor. O da elektriği yakıyor. Bu yağmur enerjisiyle de aklınıza gelebilecek her şeyi yapabiliriz, bütün elektrikli ve elektronik aletleri yakabiliriz. Ayrıca artan suyu bahçe sulamada, arıtmada kullanabiliriz. Bu proje için bu sene çalışmaya başladık ve bu yarışmaya hazırlandık” ifadelerini kullandı.

GÜRSOY: BU ‘ROBOT KABİN GÖREVLİSİ’ GÖRME ENGELLİ İNSANLARIN İLACLARİNİ OKUYABİLECEK

11 yaşındaki Arel Gürsoy ise hosteslerin tek başına bütün yolculara yetişemediğini gözlemleyerek her uçak için bir robot kabin memuru tasarladıklarını söyleyerek projesini anlattı:

“Uçaklarda hosteslerin bütün yolculara tek başına bir şey dağıtması çok uzun sürüyor. Onun için robot bir hostes tasarladık. Bu hostes insanların isteklerine cevap verebiliyor. Örneğin; görme engelli insanların ilaçlarını okuyabiliyor ya da su veya valizlerini taşıyabiliyor. Yani her açıdan üstün ve verimliliği arttıracak bir proje olduğunu düşünüyorum.”

Yarışmaya iki ay kadar bir sürede hazırlandıklarını aktaran Gürsoy süreci eğlenerek geçirdiklerini, proje yazılımının tamamını kendilerinin yaptığını ve kodların kusursuz bir şekilde çalıştığını aktardı.

‘DÖNÜŞÜM’

Geri dönüştürülmüş malzemelerden yaptıkları projeleri sunduklarını belirten 9’uncu sınıf öğrencisi İkranur Ünceli de ‘Dönüşüm’ adlı projelerini şöyle anlattı:

“Projemiz geri dönüşüm malzemelerinden yapılmış bir ev ve bu ev bütün enerjisini güneş panelinden karşılıyor. Bir de nem sensörlü bir saksı yaptık. Bu nem sensörlü uygulama büyük bir tarlaya yapıldığında su tasarrufu yapıyor. Anaokulu öğrencilerine örnek olabileceğini düşündüğümüz tabloları da geri dönüştürülmüş malzemelerden tasarladık ve bir de kıyafet tasarladık.”

SEVENCAN: AMACIMIZ SÜRDÜRÜLEBİLİR VE KALİTELİ BİR YAŞAM

7’inci sınıf öğrencisi Duru Sevencan ise sürdürülebilir ve kaliteli bir yaşam için akıllı bir ev tasarladıklarını anlattı. Sevencan, “Akıllı ev sistemi oluşturduk. Yağmur yağdığında hava durumunu ölçen ve aynı zamanda deprem sensörlü bir ev. Evimizin içinde yangın olduğunu bize belirten gaz kaçağı olduğunda alarm veren sensörlerimiz var. Aynı zamanda bitkilerin yaşamı için toprak nem sensörü de koyduk. Buna göre kendisi sulama yapıyor. Amacımız da sürdürebilir ve kaliteli bir yaşam” dedi.

ÖĞRENCİLER 23 FARKLI ALANDA ÖDÜLLENDİRİLDİ

Toplam 181 öğrencinin 45 proje ile yarıştığı festivalde, Sürdürülebilirlik alanındaki kupanın sahibi Uğur Okulları Kilis Kampüsü Software Masters Takımı oldu. Yarışın Robotik şampiyonu ise Uğur Okulları Başakşehir Kampüsü oldu. Kupa alan takım öğrencilerinin tamamının başarı madalyası ile ödüllendirildiği festivalde ayrıca Mobil Uygulama Geliştirme, Programlama ve Çevreci Fikir gibi 23 farklı alanda ödüller sahiplerini buldu.

UMAKERFEST BİLİNÇLİ VE YENİLİKÇİ NESİLLER YETİŞTİRMEYİ AMAÇLIYOR

Uğur Okulları, Uğur’da Sorumlu Üretim ve Tüketim Programı ile desteklediği öğrencilerinin özgün projeleriyle yarıştığı UMakerFest VIII etkinliğini dünyanın geleceği adına bilinçli adımlar atma alışkanlığı kazandırmak üzerine şekillendiriyor. UMakerFest organizasyonu, öğrencilere teknolojiye olan ilgilerini keşfetme ve geliştirme fırsatı sunarken aynı zamanda onları iş birliğine, problem çözmeye ve takım çalışması becerilerini kullanmaya teşvik ediyor. Bu etkinlik, öğrencilerin geleceğin teknoloji liderleri ve yenilikçileri olma vizyonu kazanmaları için büyük önem taşıyor. Öğrencilerin projeleri akademisyenler ile sektörün önde gelen isimlerinden oluşan jüri üyeleri tarafından değerlendiriliyor.

İHA

Editör: Ayşegül Keskin