İSTANBUL

Üniversitelilerin yüzde 90’ı prestijli bir kurumda çalışmayı yüksek maaşa tercih ediyor

3İK Marka İletişim Ajansı, Türkiye'deki üniversite öğrencileri ve yeni mezunlardan oluşan 1000'den fazla genç ile 'Bu Gençlik Nereye Gidiyor? - Geleceğini Düşünen Gençlik Araştırması' gerçekleştirdi. Türkiye genelinden lisans, yüksek lisans öğrencileri ile öğrenimlerini yeni tamamlamış mezunların çevrim içi platformlar üzerinden katıldığı araştırmaya göre; üniversitelilerin yüzde 90’ı prestijli bir kurumda çalışmayı yüksek maaşa tercih ediyor.

Abone Ol

Türkiye’nin farklı şehirlerindeki üniversitelerin 3. ve 4. sınıf öğrencileri ile yeni mezunlara yönelen araştırmada yer alan bir soruda, katılımcılardan “Kültür sahibi ve yetkin liderlerle dolu bir şirkette ortalama maaşla çalışmak” ile “Kültürü tam oturmamış ve liderleri yetkin olmayan bir şirkette yüksek maaşla çalışmak” arasında tercih yapmaları istendi. Katılımcıların yüzde 90,1’i kurum kültürü ve yetkin liderliklere sahip bir şirkette çalışmayı isterken ‘yüksek maaşlı ancak kurumsal kültürü yetersiz şirketlerde çalışabilirim’ diyenlerin oranı yüzde 9,9’da kaldı. Araştırmanın bir başka sorusunda, “Köklü ve geleneksel bir şirkette çalışmak” ile “Yeni kurulan bir şirkette çalışmak” arasında seçimde bulunmaları istenen gençler, burada da yüzde 74,6’ya yüzde 25,4’lük bir oranla tercihlerini köklü ve kurumsal kültüre sahip şirketlerden yana kullandılar. Benzer bir başka soruda ise gençler, yüzde 84’lük bir oranla “Wellbeing odaklı bir şirkette ortalama maaşla çalışma”yı “Wellbeing odaklı olmayan bir şirkette yüksek maaşla çalışma (yüzde 16)”ya tercih ettiler. Araştırmada alınan veriler, gençlerin ortalama bir maaş alsalar da değer görecekleri, iyi liderlere sahip, kültürlü şirketlerde çalışmayı daha çok tercih ettiklerini gösterdi.

“GENÇLER ARTIK DEĞER GÖRECEKLERİ ŞİRKETLERE YÖNELİYORLAR”

Araştırmayı gerçekleştiren 3İK Ajans Başkanı Alper Çakıroğlu, “Ajans olarak bu yıl 15’inci kuruluş yılımızı kutluyor ve kuruluşumuzdan bu yana üniversite öğrencileri ve yeni mezunları odak alan araştırmalarımıza devam ediyoruz. Son araştırmamızda da en dikkat çekici başlıklardan biri olarak gençlerin kendilerini değerli hissedecekleri kurumlar arayışında olduklarını net olarak gördük. Araştırmamızdan elde ettiğimiz bu önemli sonucu, Türkiye’nin en büyük kariyer buluşması olarak bu yıl 7’ncisini düzenlediğimiz Global Career Summit’te de öne çıkan başlıklardan biri olarak ele aldık” dedi.

Türkiye’nin her yerinden üniversite öğrencilerini sektörlerinin en değerli şirketlerinden liderlerle buluşturdukları zirvede, gençlerin şirketlerden, şirketlerin de gençlerden beklentilerini birlikte konuştuklarını ifade eden Çakıroğlu, “Araştırmalarımızla çıkan veriler, gençlerimizin kariyer hedeflerini somutlaştırmalarına yardımcı olurken İK politikalarını belirlemeleri için de şirketlere sağlam bir referans sunuyor. Gençler artık sadece yüksek kazançlı bir iş aramıyor, iyi bir şirket de arıyorlar. Çalışmayı hedefledikleri şirketleri yeteri kadar kurumsal ve itibarlı görmüyorlarsa maaş seviyelerini ikinci plana alarak, kendilerini iyi hissedecekleri, değer görecekleri şirketlere yöneliyorlar. Yani bugün artık yüksek maaşı veren en yetenekli çalışanı alır denklemi çok geçerli görünmüyor” diye konuştu.

DHA