İSTANBUL

Yerli e-ticaret girişimi, Türkiye’deki üreticileri global pazarlarla buluşturmayı hedefliyor

Yurt dışında yaşayan Türk girişimcilerin yerli üreticileri dünya pazarı ile buluşturma amacıyla hayata geçirdiği TURKISH E-MARKET, yerel satıcıları “7 bölgeden 7 Duvele” sloganı ile dünyanın 143 ülkesine ulaştırmayı hedefliyor.

Abone Ol

8 dilde yerli ürünlerin satışlarının devam ettiği turkishemarket.com Yönetim Kurulu Başkanı Bünyamin Altun, “Sadece farklı ülkelerde yaşayan Türkleri hedeflemiyoruz, aynı zamanda seyahatler, Türk dizileri ve internet sayesinde kültürümüzü tanıyan insanların da istedikleri ürünlere ulaşmasına aracılık ediyoruz” dedi.

2022 yılında Türk girişimciler tarafından kurulan TURKISH E-MARKET yerli satıcıları “7 bölgeden 7 Duvele” sloganı ile dünya pazarıyla buluşturmayı hedeflediğini açıkladı. TURKISH E-MARKET Yönetim Kurulu Başkanı Bünyamin Altun yaptığı açıklamada, “Amacımız, Türkiye’deki üreticileri dünya pazarlarıyla buluşturmak ve bu alandaki engelleri ortadan kaldırarak süreçleri kolaylaştırmak. Platformumuz üzerinden 143 ülkeye açılma olanağı sunuyoruz. Bu sayede Türk ürünlerinin global ölçekte tanınmasına aracılık ediyoruz. Bu adım, Türk markalarının dünya genelinde bilinirliğini artırma ve ülkemizin üretim gücünü daha geniş kitlelere ulaştırma yönünde önemli bir fırsat sunuyor. Türk ekonomisine katkı sağlayacak bu projeyi hayata geçirirken, önümüze çeşitli zorluklar çıkmış olsa da asla vazgeçmedik ve bundan sonra da vazgeçmeyeceğiz” diye konuştu.

‘ÜRÜNLER, 8 DİLDE DÜNYANIN 143 ÜLKESİNDEKİ İNSANLARIN BEĞENİSİNE SUNULUYOR’

Platformun işleyişine dair detaylara değinen Bünyamin Altun, “Hedef kitlemizi, dünyanın dört bir yanında Türk menşeili ürünlere ulaşmak isteyen kişiler olarak tanımlayabiliriz. Sadece farklı ülkelerde yaşayan Türkleri hedeflemiyoruz, aynı zamanda seyahatler, Türk dizileri ve internet sayesinde kültürümüzü tanıyan insanların da istedikleri ürünlere ulaşmasına aracılık ediyoruz. Türk üreticiler tarafından platformumuza eklenen ürünler, 8 dilde dünyanın 143 ülkesindeki insanların beğenisine sunuluyor. Tohumlarını 2022 yılında attığımız bu e-ticaret girişimi 2024 yılı itibarıyla tam kapasiteyle faaliyetlerine başladı. Uzun süren ve titiz çalışmalar sonunda kargo altyapısından, e-ticaret yazılımına kadar her konuyu en efektif şekilde işler hale getirdik” ifadelerini kullandı.

’AĞIR KOMISYONLARLA ÜRETICIYI MAĞDUR ETMİYORUZ’

Altun, komisyon bedellerinden de bahsetti:

“Şu an e-ticaret sektörünün en büyük sorunlarından biri, online pazaryerlerinin talep ettiği ağır komisyon oranları. Bizler fahiş listeleme ücretleri, komisyon oranları veya ekstra bedeller talep etmiyoruz. Hatta platforma üyelik de ücretsiz. Bu yola çıkarken önem verdiğimiz şeylerden biri de ağır komisyonlarla üreticileri mağdur edenlere karşı bir alternatif oluşturabilmekti, sanırım bunu başardık. Şu an Almanca, Arapça, Fransızca, İngilizce, İspanyolca, İtalyanca, Rusça ve Türkçe olmak üzere 8 dilde hizmet versek de yakında hizmet verdiğimiz dilleri daha da artırarak etki alanımızı genişleteceğiz. Bu da bizleri daha da tercih edilebilir bir platform haline getirecek.”

'ODAĞIMIZDA AVRUPA, TÜRK CUMHURİYETLERİ VE ORTADOĞU VAR’

Odaklandıkları bölgelerden de bahseden Bünyamin Altun, “Şu an için Avrupa ülkeleri, Kuzey Afrika ve Ortadoğu’daki Arap ülkeleri ve Türk Cumhuriyetleri etkimizin yüksek olduğu bölgeler. İlerleyen dönemde etki alanımızı genişletmek ve dünyanın diğer coğrafyalarına da açılmak istiyoruz. Özellikle Türk dizileri sayesinde ciddi bir bilinirliğe sahip olduğumuz Güney Amerika coğrafyasının Türk ürünleri için adeta bir cennet olduğunu söyleyebilirim” şeklinde konuştu.

DHA