EKONOMİ

Yerli toplantı ve etkinlik alanı kiralama girişimi, 10 milyon TL yatırım aldı

Airbnb modelini toplantı ve etkinlik alanları ile ofislere uyarlayan yerli girişim Odarama, 10 milyon TL yatırım aldığını açıkladı.

Abone Ol

İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Bodrum ve Kapadokya gibi noktalarda hizmet veren ve Londra, Paris, Amsterdam, Dubai gibi küresel iş merkezlerine açılmayı planlayan girişim Odarama’nın Genel Müdürü Emre Demir “Bu yatırım Odarama'nın sürdürülebilir, yenilikçi ve kapsamlı hizmet yaklaşımını daha geniş kitlelere ulaştırılması için kullanılacak” dedi.

Kullanıcıların ev ve oda kiralamasına olanak tanıyan Amerika Birleşik Devletleri (ABD) merkezli Airbnb modelini Türkiye'de toplantı odalarına, etkinlik alanlarına ve hibrit ofislere uyarlayan dijital kiralama pazaryeri Odarama, 10 milyon TL yatırım aldığını duyurdu. Odarama, bireysel ve kurumsal kullanıcıların toplantı ve etkinlik temalarına uygun alanları kiralamalarına olanak tanıyan modeliyle, ağırlıklı olarak İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Bodrum ve Kapadokya gibi noktalarda hizmet veriyor.

Yatırıma ilişkin değerlendirmelerini paylaşan Odarama Genel Müdürü Emre Demir, “İş dünyasında sektör fark etmeksizin tüm işletmeler bayi toplantıları, ekip buluşmaları, müşteri yemekleri, kutlama etkinlikleri gibi çeşitlenen ihtiyaçlar için alanlara gereksinim duyuyor. Odarama ise bu müşterileri, talep edilen alana sahip iş ortaklarıyla buluşturuyor. Aldığımız yatırım, müşteri ve iş ortaklarımıza yüksek değer yaratma hedefiyle hızlı giriş yaptığımız sektörde, Odarama'nın sürdürülebilir, yenilikçi ve kapsamlı hizmet yaklaşımını daha geniş kitlelere ulaştırılması için kullanılacak” diye konuştu.

KULLANICIDAN HİZMET BEDELİ ALMIYOR

Toplantı ve etkinlik alanı kiralamanın deneyim tasarımını da içerdiğini söyleyen Emre Demir, “Odarama’nın modeli, ABD merkezli Airbnb’nin modeliyle benzerlik gösteriyor. Yeni mekanlar, farklı deneyimler ve özgün ambiyanslar, o toplantıdan veya etkinlikten alınacak verimliliği en üst seviyeye taşıyabiliyor. Odarama kısa sürede Türkiye’de bini aşkın iş ortağına ulaştı ve iş dünyasının sıklıkla tercih ettiği şehir ve bölgelerde en iyi deneyimleri sunan alanları portföyüne ekledi” ifadelerini kullandı.

“Müşterilerimize ‘siz toplantınızın içeriğine ve sunumunuza odaklanın, geri kalanı Odarama’ya bırakın’ diyoruz” diyen Demir, “Odarama’nın yenilikçi modeli, müşterilere seçkin mekanları avantajlı fiyatlarla, hızlı bir biçimde ve hizmet bedeli ödemeden kiralama olanağı tanırken iş ortakları da sahip oldukları atıl alanları gelire dönüştürebiliyor. Bu yönüyle Odarama sürdürülebilirliğe de katkıda bulunuyor. Yeni ofisler, etkinlik alanları, toplantı salonları inşa etmek yerine, mevcut alanları yeniden değerlendiren sürdürülebilirlik odaklı iş modeli, şirketlerin yalnızca ekonomik değil; aynı zamanda sosyal ve çevresel değer yaratmasına da olanak tanıyor” dedi.

2025’TE KÜRESEL İŞ MERKEZLERİNE GENİŞLEYECEK

Siteyi ziyaret eden misafirlerin, iş ortaklarını kriter ve temalarla filtreleyebildiğini, kıyaslama yapabildiğini ve mekanla ilgili daha önceki müşterilerin yorumlarını inceleyebildiğini söyleyen Demir, değerlendirmelerini, Odarama’nın iş modeline ilişkin ayrıntıları ve gelecek planlarını paylaşarak şu şekilde sonlandırdı:

“Ek hizmet ekleme ve hızlı teklif alma gibi özellikleriyle Odarama, kurumsal satın almacıların da iş süreçlerini kolaylaştırıyor. Günlük toplantıların yanı sıra periyodik kiralamalar ve ofis rezervasyonları da Odarama üzerinden gerçekleştirilebiliyor. Aldığımız yatırımla, 2025 itibarıyla Londra, Paris, Amsterdam, Dubai, Suudi Arabistan, Barselona ve Berlin gibi iş dünyasının merkezi kabul edilen uluslararası şehirlere de açılmayı planlıyoruz. Odarama, tüm paydaşlarına katma değer sağlayan modeliyle küresel pazarlarda da güçlü konum oluşturmayı hedefliyor.”

DHA