Her şey turizm için. Bacasız sanayi iyi çalışırsa ülkelerin bütçesine büyük katkı sağlıyor. Bu nedenle ülkeler arası büyük mücadele veriliyor. Yapılan değerlendirmelerde televizyon dizilerinin de turizme büyük katkı sağladığı belirtiliyor.

 Türkiye, tarihi ve doğal güzellikleri olan bir ülke. Sadece güneş ve deniz ile tarif edilemez. Tarihi ve doğal yerlerde çekimi yapılan diziler yerli ve yabancıların dikkatini çekiyor. Bu dizilerin ülkemizin tanıtımında önemli rol üstlendiğine de dikkat çekiliyor.

 Yapılan değerlendirmede şu görüşler ortaya konuluyor:

 “Son yıllarda çekilen bazı diziler Türkiye’deki tarihi ve doğal zenginlikleri ortaya koyuyor. Aynı zamanda sağlık ve termal turizmimizdeki zenginlikleri de ortaya koyuyor. Bu nedenle dizilerin turizme katkısının küçümsenmeyecek kadar büyük olduğunu görmekteyiz. Diziler, ülkemizin tanıtımına da yardımcı oluyor.”

 Bu noktada bizden de bir not:

 Söz konusu turizm ve Türkiye’nin tanıtımı ise Turizm Bakanlığı çekilen ve tanıtıma katkı sağlayan dizilere her türlü desteği sağlamalıdır. Böylece daha kaliteli dizilerin ortaya çıkacağına inanıyoruz. Kültür ve Turizm Bakanı Ersoy’un bu konuda harekete geçmesini bekliyoruz. Çünkü turizmde tanıtım çok büyük rol oynuyor.

 İstanbul Turizm Fuarında “2023 Sezonu Değerlendirmesi, 2024 Beklentileri (Oteller)” oturumunun moderatör, “Ekonominin Yumuşak Gücü: Hizmet İhracatı” başlıklı panelde ise  konuşması olarak yer alan NG Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Hediye Güral Gür, hizmet ihracatında turizm gelirlerinin önemine dikkat çekti.

4-5 Ekim 2023 tarihlerinde İstanbul Kongre Merkezi’nde gerçekleşen İstanbul Turizm Fuarı, çok sayıda panel de yapıldı. “2023 Sezonu Değerlendirmesi, 2024 Beklentileri (Oteller)” oturumunun moderatörlüğünü NG Hotels Yönetim Kurulu Başkanı ve Hizmet İhracatçıları Birliği Turizm ve Seyahat ile ilgili Hizmetler Komite Başkanı Hediye Güral Gür üstlendi.

2023 yılı değerlendirmesinin yanı sıra 2024 beklentilerinin de ele alındığı oturumda Kilit Grup Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Kilit, Rixos Otelleri Kıdemli Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı Murat Alpman, Swissotel the Bosphorus İstanbul Genel Müdürü Uğur Talayhan, Marriot Genel Müdürü Volkan Öztürkler, Divan Grubu Genel Müdürü Murat Tomruk konuşmacı olarak yer aldı.

Hizmet İhracatçıları Birliği Turizm ve Seyahat ile ilgili Hizmetler Komite Başkanı Hediye Güral Gür, “Ekonominin Yumuşak Gücü: Hizmet İhracatı” başlıklı oturumda ise Hizmet İhracatçıları Birliği Genel Sekreteri  Dr. Fatih Özer, Med Yapım Kurucusu Fatih Aksoy, TAV Grubu Şirketleri Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Erdoğan ile birlikte konuşmacı olarak yer aldı.

 “Yaptığımız çalışmalar güzel sonuçlar veriyor. Beş yıldır TİM bünyesinde Türkiye İhracatçılar Meclisi bünyesinde bir birlik oluştu ve o günden bugüne 10 sektörden oluşan bir birlik haline geldik” diyen Hediye Güral Gür, farklı sektörlerin oluşturduğu sinerjiye de dikkat çekerek şunları kaydetti: “Hizmet İhracatı 2022 yılında 61,4 milyar dolar düzeyinden 89 milyar dolara yükselmiştir. Bunun elli milyar dolarını turizm sektöründen bizler sağlamış olduk. Bu anlamda pek çok sektörle bir araya gelerek, sinerjiden yararlanarak çalışmalar yürütüyoruz.”

Dizi sektörünün turizme katkılarına da değinen Hediye Güral Gür, bu konuda da şunları söyledi:

“Biz de zaman zaman otellerimizde dizi çekimlerine ev sahipliği yapıyoruz. Hem bu şekilde hem de yurt dışındaki gezilerimizde dizilerin sektörümüze yaptığı katkıları çok daha yakından görme fırsatı bulduk. Dizilerin yurt dışında ülkemizi nasıl tanıttığını, sanatçılarımızın orada nasıl ilgi gördüğünü görme fırsatı bulduk. Geçtiğimiz aylarda Panama’ya, Meksika’ya, Venezuela'ya seyahatler gerçekleştirdik. Bizimle beraber seyahat eden sanatçılarımızın gerçekten sokakta yürüyemediğini bire bir şahit olduk. Bu işin mimarı yapımcılarımız”