Bu yıl 20. yaşını kutlayan Bentour'un tepe yönetimi, Antalya-Konyaaltı'nda bulunan Megasaray Westbeach'te turizm ve ekonomi medyasının temsilcileri ile bir araya gelerek hem sektörün gündemine hem de şirketin performansına ilişkin açıklamalarda bulundu. Toplantıya Bentour Yönetim Kurulu Başkanı Kadir Uğur, CEO Deniz Uğur, Almanya Genel Müdürü Songül Göktaş-Rosati ve Türkiye Genel Müdürü Melih Yetiş katıldı.
Bentour Reisen 2024 yılında yüzde 25 artışla 250 binden fazla misafire hizmet vererek tarihinin en başarılı sezonunu kutladı. Şirketin cirosu ise yüzde 40 artışla 210 milyon euroya yükseldi.
Bentour Reisen’in 2025 yılı için şimdiden iyi bir çift haneli ciro artışı kaydettiğini belirten şirket, “Bentour Reisen’e dönük 2025 sezonuna olan yüksek talep, müşterilerin şirkete olan güvenini gösteriyor. Güçlü erken rezervasyonlar, seyahat tutkusunun devam ettiğini, müşterilerin ve satış ortaklarının Bentour Reisen'e duyduğu memnuniyeti yansıtıyor.” açıklamasını yaptı.
Bentour Reisen, 2025 yılının başında Antalya'da yeni ve modern Türkiye merkezini de açacak. 100'den fazla çalışanıyla bu merkez, bölgedeki operasyonel yönetim ve müşteri hizmetleri için önemli bir nokta olacak. Bu adım, şirketin Türkiye destinasyonuna dönük uzun vadeli bağlılığının da önemli bir göstergesi.
Bentour Yönetim Kurulu Başkanı Kadir Uğur, toplantının açılışında şirketin kuruluşuna ve bugünlere gelişine ilişkin hatıralarını paylaştı.
Türkiye'nin son dönemde pahalı hale geldiğine dikkat çeken tecrübeli turizmci, konu hakkında şu görüşlerini yansıttı:
"Türkiye pahalanıyor. Sezonda bir sinir harbi yaşanıyor. Oteller sezonda dolmayınca fiyat aksiyonuna gidiyor. Ama bu da işimizi zorlaştırıyor. Çünkü kısa döneme ciddi bir yığılma olduğu için zorlanıyoruz. Her şey dahil Avrupalı'ya pahalı gelmeye başladı ve pek çok müşteri kullanmadığı veya tüketmediği şeylerin parasını ödemek istemiyor." ifadelerini kullandı.
Avrupa'daki Türk tur operatörü sayısının son derece az olduğunu ifade eden Kadir Uğur, Normalde 30'dan fazla olması gereken Avrupa'daki tur operatör sayısının 4-5'e düştüğünü Avrupa'daki Türk tur operatörü sayısının son derece az olduğunu ifade eden Kadir Uğur, Normalde 30'dan fazla olması gereken Avrupa'daki tur operatör sayısının 4-5'e düştüğünü söyledi. Uğur, Avrupa'daki tur operatörlerinin desteklenmediği eleştirisinde de bulundu. söyledi. Uğur, Avrupa'daki tur operatörlerinin desteklenmediği eleştirisinde de bulundu.
Bentour Reisen CEO'su Deniz Uğur, erken rezervasyon satışlarında yüzde 80 artıda olduklarını belirtti. 2024 yılını 280 bin misafirle kapatacaklarını kaydeden Uğur, "Önümüzdeki yıl SunExpress'te en büyük kapasiteye sahip beşinci büyük tur operatörü olacağız. Orada 400 bin koltuk rezerve ettik. Dolayısıyla 2025'te Türkiye'ye getirdiğimiz yolcu sayısını iki katına çıkaracağız." dedi.
Türkiye'nin talep gördüğü ayların değiştiğini kaydeden Deniz Uğur, "Bazı aylar için satışlar çok iyi ama bazı aylar için düşüyor. Örneğin nisan, mayıs, eylül, ekim aylarında Türkiye'yi daha rahat satıyoruz. Ancak haziran, temmuz ve ağustosta, yani yüksek sezonda Türkiye'yi satmakta zorlanıyoruz. Çünkü bu dönemde Türkiye'nin fiyatları yüksek kalıyor." ifadelerini kullandı.
Bentour'un servis kaliteyi yükselterek büyüdüğünü anlatan Deniz Uğur, daha sonra şu görüşleri paylaştı:
"Trust Pilot'ta 4,8 müşteri memnuniyetine sahibiz. Online'dan korkmuyoruz çünkü orada da varız. Ayrıca Almanya başka ülkelere benzemiyor. Bentour Türkiye'yi kurmak bizi çok güçlendirdi. Çünkü güçlü bir kadromuz ve özel hizmetlerimiz var. LCC'ye veya TUI'nin satış ağına girmek kolay değil. Almanya'da tur operatörü kurduğunuzda hemen Alman acentelerin satış ağına giremiyorsunuz. Orada bu sisteme girmek için uzun süre çalışmanız ve bir strateji uygulamanız gerekiyor." şeklinde konuştu.
Bentour Almanya Genel Müdürü Songül Göktaş - Rosati de Bentour'un 20 yıldır misafirlerini memnun etmek için çalıştığını belirtti. Şirketin son 4 yılda güçlü bir büyüme gösterdiğini kaydeden Rosati şirketin kuruluş felsefesine ve Kadir Uğur'un tecrübesine dikkat çekti. Kendileri için seyahat zincirindeki her bileşenin son derece önemli olduğunu kaydeden Rosati daha sonra şu değerlendirmeyi yaptı:
"Değer üretimi değer vermekle başlar. Müşterimize, destinasyonumuza, acentelerimize ve personelimize değer veriyoruz. 20 yıllık başarının altında yatan şeyler bunlar. Geçmişin tecrübesi geleceğin hazinesidir. Burada Kadir beyin 56 yıllık turizm deneyimi son derece önemli. Emin adımlarla, sağlam ve nitelikli turizm yaparak büyümeye devam edeceğiz. Müşterileri çok iyi dinliyoruz. Seyahat acentelerimizle bir araya geliyoruz ve müşterilerin ne istediğini soruyoruz. Müşterileri mutlu etmeye çalıştığımız için seyahat zinciri içindeki her şey bizim için çok değerli. Müşteriler güzel bir ürün, iyi bir servis ve güzel bir deneyim istiyor ve biz de buna yanıt üretmeye devam ediyoruz. İnsanları daha mutlu etmek için örneğin, havalimanı-otel arasındaki transferde özel bir uygulamaya gittik ve müşterilerimiz artık 5-6 otele uğrayan transferlerle değil, sadece iki otele uğrayan transferlerle oteline ulaşıyor. Biz hizmetimizle, ürün kalitemizle ve personelimizle büyümeye devam ediyoruz.”