Turizmciler, çok tercih edilen ama bir o kadar da tartışılan her şey dahil sistemini baştan aşağı yeniden ele almaya hazırlanıyor. Otellerde Seçmeli Her Şey Dahil Dönemi.
Yeni sezon hazırlıklarına hız veren turizmciler, 2024 için yeni iş modeli üzerinde çalışıyor.
Sektör temsilcilerinin ortak görüşü:
“ Her şey dahil sistemden vaz geçmek mümkün değil. Maliyetlerin artışını biz de fiyatlara yansıtıyoruz. Kaliteyi korumak için bunu yapmak zorundayız. Yoksa ayağımıza niye kurşun sıkalım. Rezervasyonlarda her şey dahil sistem büyük ilgi görüyor. Sonrada dönüp (Türkiye pahalı) deniliyor. Pahalılık yüksek enflasyondan kaynaklanıyor. Otel fiyatlarındaki oynamalar da bu noktadan kaynaklanıyor.”
Turizmciler, çok tercih edilen ama bir o kadar da tartışılan her şey dahil sistemini de baştan aşağı yeniden ele alacak. Çünkü her şey dahilde yemek ve içki de sınırsız veriliyor. Yiyeceklere ve içkilere sürekli zam gelmesi hesapları alt-üst ediyor. Çoğu otel yöneticileri “ zarar bile ediyoruz” diyor.
Sektörün 2024 planlarıyla ilgili Hürriyet’ten Salim Uzun’a konuşan Nirvana Hotels’in CEO’su Korhan Alşan maliyetlerin artışı, müşteri beklentilerinin değişmesiyle her şey dahil sisteminin yeniden planlanmasına yönelik ihtiyaçların arttığını kaydetti.
Alşan; “Her şey dahil sistemini uygulayan otellerin bir bölümü yarım pansiyona dönebilir. Elbette her şey dahil sistemi asla yok olmaz. Çünkü özellikle yaz döneminde çok konforlu bir model. Türkiye de bunu çok iyi uyguluyor. Ancak zarar edecek duruma da gelinmemeli.” dedi. Otellerde Seçmeli Her Şey Dahil Dönemi
“Her şey dahil” sisteminden tamamen vazgeçmenin akılcı olmadığını kaydeden Alşan, şu açıklamalarda bulundu:
“Bu sistemin içeriğini çeşitlendirmemiz gerekiyor. Çünkü bazı konularda kavram karmaşası ortaya çıkıyor. Mesela tüketici satın almadığı ürünlerin parasını neden ödediğini sorgulamaya başladı. Biz de ‘Tatili boyunca alkol kullanmayan bir turist neden bunun parasını ödüyor?’ sorusuna kafa yoruyoruz. Tüketiciye kullanacağı ürünleri seçeceği bir model sunmayı planlıyoruz.”
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu da her şey dahil sistemine entegre edilmesi beklenen “kullandığın kadar öde” modelini yorumladı.
Kavaloğlu, “Biz açıkçası rekabet koşulları nedeniyle her şey dahil sisteminin içini çok fazla doldurduk. O yüzden yeni model bir fiyat avantajı yaratabilir. Bu modeli pazarlamada etkin olarak kullanmak isteyenler yavaş yavaş sistemlerini değiştiriyor. Yeni dönemde turist alkolsüz bir her şey dahil imkânından faydalanabilecek” diye konuştu.
Özetleyelim:
Sektörün önünde iki seçenek var. Otellerde içkiyi kaldırmak veya yarım pansiyona dönmek. İçki içenlerin fiyatının artırılması yolu da ayrı bir seçenek olarak masada duruyor. Konunun çok tartışılan halden kısa zamanda çıkarılması için yeni uygulamalara önümüzdeki sezon içinde hayat bulacağı da açıklandı.