Turizmde müşteri kapma savaşı yaşanıyor. Jolly CEO’su ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Vardar, yaptığı açıklamada “Turizmde müşteri bulma ve satın alma maliyetleri yükseldi” dedi.

İstanbul Turizm Fuarı kapsamında, “Multitravel Oturumu /2024 Yılı Sezon Değerlendirmesi, 2025 Yılı Beklentileri” paneli düzenlendi.

Panelde konuşan Jolly CEO’su ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Vardar, “2024 zor bir seneydi. Bunun olması da bekleniyordu. Rekabetin en üst seviyede olduğu, mecralarda oluşan zamlarla birlikte müşteriyi bulma ve satın alma maliyetleri çok yükseldi” dedi.

Vardar, iç pazarın önemine dikkat çekerek, “İç pazar altın pazar olacak. Bu sene cidden anlamda altın pazar oldu iç pazar. '2024 iç pazarın yılı olacak, yurt dışında yaşanan tedirginliklerin boşluğunu iç pazar dolduracak' dedik ve öyle de oldu. Elmas pazar olma yolunda da ilerliyor” ifadelerini kullandı.

Seneye yanlış bir şekilde girildiğini bu sene fiyat belirleme konusunda daha dikkatli olunması gerektiğini belirten Vardar şöyle konuştu:

“Seneye yanlış bir şekilde girildi. 32’lerde olan kurlar 45’lerden alındı. Erken rezervasyon sekteye uğradı. Erken rezervasyonunun önemini anlatıyor olmamız lazım. Verdiklerimizi daha sonra almamak gibi bir strateji kurmamız, bu sene daha dikkatli gitmemiz lazım. Rekabette bizler de otelcilerle birlikte, turizmi düşünerek hareket etmeliyiz . 2025 kontralarını daha sağlam adımlarla atıp iç pazarı daha kuvvetli bir pazar haline getirmemiz gerekiyor. Artan fiyatlarla misafirlerimizin beklentisi de arttı. Bu durumda misafir memnuniyetinin önemi daha da artıyor. Bunu sağlama yönünde daha fazla adımlar atma gerekliliğinin bilincindeyiz. 7/24 ulaşılabilir hat, rehber arkadaşlarımızla misafirin yanında olduğumuzu hissettirmeliyiz.”

 Jolly’nin rezervasyon anlamında büyük bir büyüme kaydettiğini belirten Mert Vardar, sözlerine şunları ekledi:

“Jolly olarak rezervasyon adedi anlamında yüzde 55 büyüdük. Yurt dışı satışlarımız çok arttı. Enflasyonist ortamdan dolayı yurt dışı talebi de çok arttı anca vize sıkıntıları bir yandan sektörün belini büktü. Bunu aşmak bugünden yarına olabilecek bir şey değil. Bizim tek başımıza yapabileceğim bir unsur da değil. Her ülkenin turizm hareketi var. Bizim Türkler olarak turizmi öğrenmemiz lazım. Turizmi diğer destinasyonları görerek öğreniyoruz. Evet, yurt dışına çıkıldığında dışarı para akışı oluyor ama o akış fazlasıyla geri dönüyor. Bu anlamda yurt dışı satışlarımız çok önemli. Bu kapsamda yurt dışı departmanınız vize sorunlarına rağmen yüzde 60 büyüme kaydetti.”

Yurt dışında en fazla tercih edilen destinasyonun İtalya olduğunu belirten Vardar, vizesiz destinasyon olarak Balkanlar’ın çok talep gördüğünü, resort bölgesi olarak da Şarm El Şeyh’in atağa kalktığı bilgisini verdi.

2025 yılı hakkında beklentilerini de aktaran Mert Vardar, “Bu sene ve daha önceki senelerde yaptığımız yanlışları yapmazsak 2025 çok daha iyi geçecek. İç pazar, 2025’in altın pazarı olacak. Otelci dostlarımızla doğru planlamayı yapmamız lazım. Yurt dışı pazarına talep çok olacak. Biz yıllardık söylüyorduk, artık Türk vatandaşı tatili lüks olarak değil bir ihtiyaç olarak görmeye başladı. Keşke bir değil 3-4 tatil yapabilecekleri bir ortam oluşturabilsek. 2025’e umutla bakıyoruz. 2024’ün daha da üzerinde bir yıl olacağını umut ediyoruz” ifadelerini kullandı.