Yaşadığımız enflasyon ve pahalılık turizmimize de yansıyor. Sektör temsilcileri enflasyon’un Türkiye için büyük tehlike olduğunun altını çiziyor.
Turizmde kural şu:
Tatil yapan yabancıların ertesi yıl tekrar ülkemizi tercih etmesi. Bu da doğrudan müşteri memnuniyetinden kaynaklanıyor. Turizmciler “ Konuklarımız daha sonraki tatillerini ülkemizde yapmayı tercih ediyor” diyor. "Müşterilerimiz her şey dahil, kalite ve güvenlik istiyor. Bunların hepsi Türkiye'de bulunuyor ve bu nedenle Türkiye’yi tekrardan tercih eden çok müşterimiz var” vurgusu yapılıyor. Bu durum ülkemiz açısından sevindirici.
SunExpress’in 35’inci yılını kutladığı etkinlik kapsamında düzenlenen panele Bentour Reisen'den Deniz Uğur, Schauinsland-Reisen'den Gerald Kassner ve On the Beach'ten Shaun Morton katılım sağladı.
Alman iş ve turizm dergisi fvw’nin haberine göre, Schauinsland-Reisen’in Türkiye’de güçlü bir büyüme kaydettiğini belirten Gerald Kassner, 2025 yılında yüzde 50 büyüme hedeflediklerini aktardı.
Türkiye'nin şu anda yaz ortası için erken rezervasyonlarda belirli hedef kitlelerde geri kaldığını ifade eden Kassner, özellikle aile tatillerinde Mısır’ın daha uygun fiyatlı seçenekler sunduğunu belirtti.
Türkiye’deki yüksek enflasyonun personel başta olmak üzere birçok maliyet kalemini etkilediğini söyleyen Kassner, "Bu, Türkiye için tehlikeli olabilir. Bu durum, tatilcilerin giderek diğer destinasyonlara yönelmesine neden olabilir. Tatilin uygun fiyatlı kalması önemli” dedi.
Türkiye’nin, İngilizler açısından da iyi bir tatil destinasyonu olduğunu kaydeden Shaun Morton "Müşterilerimiz her şey dahil, kalite ve güvenlik istiyor. Bunların hepsi Türkiye'de bulunuyor ve bu nedenle Türkiye’yi tekrardan tercih eden çok müşterimiz var” dedi.
Daha fazla yolcuyu Türkiye'ye göndermek istediklerini ifade eden Morton uçuşların artması gerektiğini söyledi. Bu konuda olumlu gelişmelerin olduğunu da söylemeliyiz.
Bentour Reisen'den Deniz Uğur ise Türkiye'nin başarısının öncelikle insanları ve misafirperverliklerinden kaynaklandığını söyleyen Deniz Uğur ise "Oteller burada iyi ve insanlar, konaklamayı mükemmel hale getiriyor." dedi.
Alman medyasının Türkiye'yi ele alış biçimini eleştiren Uğur, daha olumlu bir imajın yaratılması gerektiğini belirtti. Yaz için fiyatların çok yüksek olduğunu kaydeden Uğur, "Aileler için iyi paket fiyatlarına ihtiyacımız var. 20 milyondan fazla Alman, Türkiye'de tatil yapmamış. Kapadokya gibi bölgelerde daha fazla otel kapasitesi yeni hedef kitlelere ulaşmak gerek” dedi.
Müşteri yoğunluğu yeni uçuşların da önünü açıyor.
Almanya merkezli hava yolu şirketi Lufthansa, Münih’ten İzmir’e yeniden uçuş başlatacağını duyurdu. Hava yolu, Münih-İzmir hattında uçuşlarını 2022 yılında durdurmuştu.
Airbus A320 tipi uçaklarla 4 Temmuz’da başlayacak uçuşların 14 Eylül’e kadar sürmesi planlanıyor.
Uçuşlar, Salı ve perşembe günleri Münih'ten İzmir’e, Çarşamba ve cumartesi günleri ise İzmir’den Münih’e gerçekleştirilecek. Bunun yanısıra charter seferlerinin de devreye gireceği söyleniyor.