Kış turizmi canlanmaya başladı. Yapılan değerlendirmede kış turizminde Antalya 5 durumda görülüyor. Kış satışlarında Antalya’nın çok iddialı olduğu görülüyor. Bodrum da kış turizmine hazırlanan tatil beldelerinin önünde geliyor.
Antalya, aynı zamanda sporcuların da kamp yaptığı, futbol oynadığı bir destinasyon olarak değerlendiriliyor. Kanarya Adaları’na her gün 150 uçuş gerçekleştiriliyorsa Antalya neden olmasın?
Antalya’daki oteller her şey dahil çalışıyor. Her iki misafirden birinin her şey dahil otelleri tercih ettiği de belirtiliyor. Antalya rezervasyonlarında yaşanan yüzde 17 artış da bu gerçeği ortaya koyuyor.
Almanya'nın en büyük tur operatörü TUI, 2023-24 kış programını açıkladı. Yapılan açıklamada, kış sezonunda önde gelen tüm destinasyonlara dönük talepte artış olduğu belirtilirken, satışlarda Hurghada’nın Fuerteventura’nın önüne geçtiği kaydedildi.
TUI-Almanya, Berlin'deki merkezinde yaptığı basın toplantısı ile 2023-24 kış sezonu programını açıkladı.
Şirketin hayata geçirdiği 'Winter Plus' programı nedeniyle Mısır talebinin güçlü olduğuna dikkat çekilen açıklamada, kasım ayında başlayacak kış dönemi satışlarında Mısır'ın turizm bölgesi Hurghada'nın ilk defa İspanya'nın Fuerteventura bölgesinin önüne geçtiğine dikkat çekildi. Mısır'ın Marsa Alam bölgesi ise TUI'nin kış dönemi için en çok satış yaptığı ilk 10 destinasyon arasında 8. sırada yer aldı.
Yıl geneline bakıldığında ise TUI misafirleri arasında en popüler destinasyonun Kanarya Adaları olduğu açıklandı. Listenin ikinci sırasında Fuerteventura, üçüncü sırasında Gran Canaria, dördüncü sırasında Tenerife yer alırken, bunları sırasıyla Antalya, Madeira, Lanzarote, Mallorca ve Cape Verde takip etti.
TUI Almanya ve Merkez Avrupa CEO'su Stefan Baumert 2023 yaz sezonunun etkileyici olduğunu söyledi. TUI Fly'in kullanımının giderek arttığını, rezervasyonlarda ve satışlarda bir önceki yıla kıyasla önemli bir artış olduğunu kaydeden Baumert, TUI'nin her iki misafirinden birinin her şey dahil tatili tercih ettiğini vurguladı.
Şirketin Satış Müdürü Benjamin Jacobi, satışların hem online hem klasik acente ayağında arttığını söyledi. Jacobi "Yeni müşteri gruplarına ulaştık ve tüm satış kanallarında büyüyoruz. Bunda Almanya genelinde yeniden tasarlanan, modernize edilen ve dijitalleştirilen 50 şubenin büyük rolü oldu. Yatırımlar daha iyi lokasyonlara yapıldı." ifadelerini kullandı.
TUI Sun & Beach Müdürü Steffen Boehnke, kış sezonu söz konusu olduğunda akıllara Mısır'ın geldiğini belirtti. Mısır'ın şu anda hiç olmadığı kadar popüler olduğunu kaydeden Boehnke, Nil turları dahil, Mısır'a dönük tüm tatil ve gezi segmentlerinde büyüme olduğuna işaret etti.
TUI Fly'ın Düsseldorf'dan Luxor'a planladığı ve Almanya'dan Nil Metropolüne yapılan tek direkt uçuş olan seferlere dönük rezervasyonların iyi olduğu belirtiliyor. Düsseldorf, Frankfurt, Hanover, Munich ve Stuttgart'tan Hurghada ve Marsa Alam'a haftada 25 uçuş yapılacak. TUI Fly'ın Düsseldorf'dan Hurghada'ya yaptığı uçuşlar 3'ten 6'ya, Hannover'dan yaptığı uçuşlar ise 3'ten 5'e çıkarıldı. Ayrıca Hanover'dan Marsa Alam'a ek seferler düzenlenecek.
TUI'nin Kanarya Adaları programında haftalık 150 uçuş bulunuyor. Bunların içinde en fazla payı ise haftada 44 uçuşla Gran Canaria alıyor. Onu Fuerteventura, Tenerife ve Lanzarote takip ediyor.
TUI'nin en fazla satış yaptığı destinasyonlar arasında 5'inci sırada bulunan Antalya'ya kış rezervasyonlarında ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 17'lik artış var. Antalya'nın yakaladığı talep artışında ısıtmalı kapalı havuzlar ve sağlıklı yaşam olanaklarının yanı sıra golf ve spor sahaları ile yüksek otel kalitesinin önemli bir rol oynadığı ifade edildi.