Turizmde hep şunu savunduk: Az turist ama paralı turist.
İşte rakibimiz İspanya bunu yıllardır başarıyor. 6 aylık dönemde İspanya 46 milyar Euro gelir elde etti.
Türkiye’nin turizmdeki rakibi İspanya’nın Haziran ayında elde ettiği turizm geliri bir önceki seneye göre yüzde 17,5 oranında artarak 10 milyar 606 milyon euroya yükseldi. Böylece İspanya, 2019’un aynı dönemine ait turizm gelirini yüzde 9,5 oranında aşmış oldu.
Ocak-Haziran arasındaki 5 aylık dönemde İspanya’nın turizmden elde ettiği gelir ise yüzde 28,3 oranında artarak 46 milyar euroya ulaştı. Böylelikle 2019 yılının aynı döneminin yüzde 14,3 üzerine çıktı.
Haziran ayında İspanya’yı ziyaret eden turistlerin günlük harcaması yüzde 7,9 artışla 188 euroya çıkarken, turist başına ortalama harcama yüzde 5,9 artışla 1.275 euroya yükseldi. Ortalama geceleme süresi ise yüzde 1,89 düşüşle 6,4 geceye geriledi.
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Türkiye’ye gelen ziyaretçilerin günlük harcamasının 99,9 dolar (91,45 euro) olduğunu açıklamıştı. Böylece İspanya, turist başına günlük harcamada Türkiye’yi ikiye katlamış oldu
Haziran ayında İspanya’ya giden ziyaretçi sayısı bir önceki yılın aynı ayına kıyasla yüzde 10,9 oranında artarak 8 milyon 313 bin olarak gerçekleşti.
Bu dönemde İspanya’ya en fazla turist gönderen ülke 1 milyon 982 binle İngiltere olurken onu 1 milyon 117 binle Almanya, 925 binle Fransa 435 binle İtalya ve 352 binle Hollanda takip etti.
Ocak – Haziran arasındaki 6 aylık dönemde İspanya’ya giden ziyaretçi sayısı ise yüzde 23,7 oranında artarak 37,5 milyona ulaştı. İngiltere, gönderdiği 7 milyon 755 bin ziyaretçi ile bu dönemde de İspanya’ya en fazla turist gönderen ülke olurken onu 4 milyon 863 binle Fransa, 4 milyon 850 binle Almanya, 2 milyon 84 binle İtalya ve 1 milyon 724 binle Hollanda takip etti.
Bu rakamlarla İspanya, Haziran 2019’un aynı döneminin yüzde 94,16’sına, ilk 6 ayda ise 2019’un 6 6 ayının yüzde 98,23’üne ulaştı.
Temmuz ayında tatilcilerin tercihinin Muğla ve Mersin olduğu ifade ediliyor.
Otel ve villa arama platformu Neredekal.com, verilerine göre, bu yaz tatil destinasyonlarında yaşanan fiyat artışı, tatil yapmak isteyenlerin tercihlerini Muğla ve Mersin üzerinde yoğunlaştırdı.
Geçen seneye oranla bu yıl Temmuz ayında oda fiyatlarında en çok artış görülen iller yüzde 152 ile Ankara, yüzde 110 ile Bursa, yüzde 108 ile Antbalya, yüzde 101 ile Balıkesir, yüzde 94 ile Çanakkale, yüzde 93 ile İstanbul ve yüzde 93 ile Muğla oldu.
Türkiye’nin popüler tatil destinasyonlarından olan Muğla, tatil severlerin en çok aradığı yer oldu. Yüksek fiyatların etkisiyle tatilcilerin daha uygun bütçeli yerlere yönelmesinin de etkisiyle Temmuz ayında Mersin’de en çok tatil araması yapılan illerden biri olarak sıralamada yerini aldı,
En çok tatil yönlendirmesi yapılan bölgeler ise: Mersin-Erdemli, Muğla-Fethiye, Muğla- Bodrum, İzmir-Seferihisar, Muğla-Datça, Balıkesir-Ayvalık, Antalya-Kemer, İzmir-Çeşme oldu.
Neredekal.com Genel Müdürü Gökhan Sivrikaya bu ayın verilerine göre yaptığı açıklamada “Temmuz ayındaki artış oranının Haziran’daki yıllık artış oranına kıyasla daha düşük olduğunu görüyoruz. Bu da bizim özellikle Eylül ayında fiyatların düşme eğiliminde olacağını ön görmemizi sağlıyor. Özellikle TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya’nın açıklamalarının ardından önemli oranda fiyat düşüşlerinin sezon sonunda, yani Eylül ayından itibaren görüleceğini tahmin ediyoruz. Paylaştığımız verilere göre Muğla’nın oda fiyatı artış oranı düşük seyretmiş, bu da tatilcilerin aramalarını arttırmış, gerçekleştirdiğimiz yönlendirmeler Muğla’ya bağlı ilçelerimizi öne çıkarmıştır” dedi.