Bir önceki yazının devamıdır.

Sorular yine ilgili birimlere iletildi ancak birçok cevabın Çağdaş Karton tarafından da bilinmediği ortaya çıktı. Teknik dokümanların eksik olduğu tespit edildi ve risk analizlerinin yapılmadığı görüldü. Eksiklerin tamamlanması, sözleşmenin revize edilmesi ve teklif alınabilecek seviyeye gelinebilmesi tam 55 gün sürdü. Teklifler alındı ve satın alma görüşmeleri başladı. Bu aşamada ise yeni sorular doğdu.

Yıllık izin veya resmi tatil günlerinde ikame personel talebi var mı?

Faturalar hangi tarihte düzenlenecek ve hangi tarihte ödenecek?

Alt işveren çalışanları ile asıl işveren çalışanları arasındaki dengeyi gözetmek amacıyla, fabrikada uygulanan maaş politikası nedir?

Sorular

Sürecin bu kadar uzun sürmesine neden olan hatalar nelerdir?

Bir alt işverenlik sözleşmesi hangi teknik unsurları içermelidir?

Mevcut alt işverenlik sözleşmeniz, gerçek ilişkinizi tanımlayabilecek ve olası anlaşmazlıklarda rehber vazifesi görebilecek yeterliliğe sahip mi?

Mevzuat her ne kadar alt işverenlik sözleşmesinde yer alması gereken hususları belirtmiş olsa da bu hususlar esasen asıl işveren ile alt işveren arasındaki ilişkinin şartlarını değil, bu ilişkinin mevzuata uyumlanmasının şekil ve şartlarını içermektedir. Bu nedenle, sadece mevzuatın gerektirdiği şartları taşıyan sözleşmeler uygulamada fazlasıyla yetersiz kalmaktadır. Sağlıklı bir alt işverenlik sözleşmesinin, mevzuatın emrettiği unsurların dışında, birçok farklı hususu da içermesi gerekmektedir.

Alt işverenlik sözleşmesinde yer alması gereken hususlar

Alt işverenlik ilişkisi son derece girift, karmaşık ve genellikle uzun vadeli bir ilişkidir. Amatör bir bakış bu ilişkiyi; alt işverenin hangi görevleri üstleneceği ve asıl işverenin bu görevler karşılığında hangi bedelleri ödeyeceği kapsamında yüzeysel olarak yorumlayabilir. Aynı bakış, bu ilişkinin resmi belgesi olan alt işverenlik sözleşmesinin de alacak verecek ilişkisini düzenleyen matbu evrak şeklinde son derece sığ biçimde tanımlanmasına neden olacaktır. Ancak bu tanım sadece alt işverenlik ilişkisinin kurulması aşamasını tanımlayan ve işin yapılış biçimini görmezden gelen hatalı bir tanım olacaktır. Bir işin icra edilmesinin birçok farklı aşaması ve sürdürülebilir bir ilişki inşa edebilmenin onlarca farklı gereksinimi vardır. Bu gereksinimleri fark etmek, tespit etmek, inşa etmek ve sürdürülebilir kılmak, derin ve kapsamlı uzmanlık gerektirir. Her işletmenin ihtiyacı, iş yapış biçimi, yönetim sistemi, insani ilişkileri, hukuki yapısı veya diğer gereksinimleri farklıdır ve her alt işverenlik sözleşmesi o işletmeye ve ilişkiye özel biçimde kurgulanmalıdır. Ancak genel bir bakışla yorumlamak gerekirse, bir alt işverenlik sözleşmesinin aşağıdaki hususları içermesi gerektiği söylenebilir.

Devamı sonraki yazıda…